سرپرست جدید میراث‌فرهنگی تکاب آذربایجان غربی معرفی شد

وحدت خیری به‌عنوان سرپرست جدید اداره میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تکاب معرفی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، 17 اردیبهشت 1402 مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تکاب با حضور  داوود فرازی معاون میراث‌فرهنگی، علی ابراهیمی، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تکاب و تعدادی از مسئولان برگزار شد.

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این مراسم اظهار کرد: تکاب یکی از شهرهای غنی استان از نظر دارا بودن آثار تاریخی بوده و میراث جهانی تخت سلیمان در این شهرستان سالانه مسافران زیادی را جذب می‌کند.

داوود فرازی افزود: در این شهرستان آثار تاریخی زیادی وجود دارد که مستلزم تهیه پرونده ثبتی بوده و یکی از اولویت‌های مهم سرپرست جدید این شهرستان می‌تواند همین موضوع باشد.

او ادامه داد: از نظر گردشگری و صنایع‌دستی تکاب نیز یکی از شهرستان‌های غنی استان بوده و فرش افشار تکاب می‌تواند یکی از صنایع‌دستی مهم این شهرستان باشد و در حوزه گلیم‌بافی نیز این شهرستان حرف زیادی برای گفتن دارد.

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: توسعه و رونق گردشگری در تکاب مستلزم همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌ها اعم از فرمانداری، شهرداری و شورای شهر و ... است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تکاب هم در این مراسم تصریح کرد: حفاظت از آثار تاریخی و توسعه گردشگری در این شهرستان یکی از اولویت‌های مهم مسئولان بوده و در این راستا همکاری‌های لازم را با اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تکاب خواهیم داشت.

علی ابراهیمی اضافه کرد: امیر مطلوبی رئیس سابق میراث‌فرهنگی یکی از افراد باتجربه و بادانش در حوزه میراث‌فرهنگی بوده که تلاش زیادی را برای حفاظت از آثار تاریخی انجام دادند و برای وحدت خیری، رئیس جدید این مجموعه نیز آرزوی توفیق داریم.

وحدت خیری، سرپرست جدید اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تکاب نیز در این مراسم گفت: در راه خدمت به مردم این شهرستان و حفاظت مواریث تاریخی از تجربیات همه دوستان و همکاران بهره برده و در حد توان برای عمل به وظیفه ذاتی این مجموعه تلاش خواهم کرد.

وحدت خیری کارشناس ارشد باستان‌شناسی بوده و در کارنامه کاری او امین اموال و گنجینه‌دار میراث‌ جهانی تخت سلیمان، سرپرست گروه باستان‌شناسی در ایوان جنوبی تخت سلیمان، مسئول تهیه پرونده پرونده‌های ثبتی تکاب و ... مشاهده می‌شود.

امیر مطلوبی، رئیس سابق اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تکاب نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: بنده در طول مدت خدمت خود همواره در حفاظت از آثار تاریخی و مجموعه جهانی تخت سلیمان از هیچ کوششی دریغ نکرده و همواره خادم مردم این شهرستان خواهم بود.

انتهای پیام/

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020217378215

برچسب‌ها