دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پایه زنجان از پایگاه ملی معدن چهرآباد بازدید کردند

مدیر پایگاه ملی چهرآباد گفت: دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پایه زنجان از پایگاه ملی معدن چهرآباد زنجان، قلعه لک لک‌ها، کوه‌های رنگی و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زنجان بازدید کردند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، ابوالفضل عالی روز ۱۷ اردیبهشت ماه اظهار کرد: ۴۰ نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پایه زنجان از پایگاه ملی معدن چهرآباد زنجان، قلعه لک‌لک‌ها، کوه‌های رنگی و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منطقه بازدید کردند.

مدیر پایگاه ملی چهرآباد افزود: هدف از برگزاری این بازدیدها، در راستای تفاهم اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با دانشگاه علوم پایه است که تعامل و ایجاد بستری برای تبادل دانش و تجارب مابین باستان شناسان و مهندسان پایگاه ملی چهرآباد و اساتید و دانشجو دانشگاه علوم پایه زنجان در محیط واقعی است که می‌تواند تاثیر بسزایی در علاقه دانشجویان داشته باشند.

او بیان کرد: در استان زنجان پدیده‌های زمین‌شناسی و ژئومورفولوژیکی متعددی وجود دارد که از جنبه‌های مختلف، علمی، اقتصادی و البته زمین‌گردشگری بسیار حائز اهمیت هستند. یادآور شد: تاکنون شش جسد در معدن نمک چهرآباد کشف شده است که مرد نمکی شماره چهار کامل‌ترین و سالم‌ترین جسد بوده است.

معدن نمک چهرآباد زنجان به شماره ۱۳۹۰۲ در فهرست آثار ملی با قدمت عصر آهن تا ساسانی به ثبت رسیده است. این معدن در ۷۰ کیلومتری شهر زنجان در ایران قرار دارد. اولین انسان نمکی در سال ۱۳۷۲ در این معدن کشف شد که قدمت آن با استفاده از فناوری کربن-۱۴ حدود ۱۷۰۰ سال تخمین زده‌ شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020217931437

برچسب‌ها