20 سیاه‌چادر عشایری در جشنواره فرهنگ عشایر یاسوج برپا می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از برپایی 20 سیاه‌چادر عشایری در هفتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌زمین (کوچ) در شهر یاسوج مرکز این استان خبر داد.

 به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی‌پور امروز سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه 1402 در حاشیه نشست هماهنگی برگزاری جشنواره فرهنگ عشایر ایران‌زمین به میزبانی یاسوج، اظهار کرد: هفتمین جشنواره فرهنگ عشایر از ۲۷ اردیبهشت به مدت چهار روز با حضور استان‌های عشایری کشور در یاسوج برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این جشنواره سال گذشته در پارک ولایت شهر یاسوج برگزار شد، اما امسال در پارک جنگلی این شهر برگزار می‌شود.

طالبی‌پور افزود: زندگی عشایری در استان یکی از جاذبه‌های مهم در جذب گردشگر است که به‌خوبی باید در این جشنواره ملی معرفی شود.  

او با بیان اینکه این جشنواره فرصتی برای معرفی صنایع‌دستی و تولیدات محلی، ارزش‌های فرهنگی، بومی و دینی است، افزود: به همین خاطر موضوع امنیت مکان و جشنواره بسیار مهم است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020219400267

برچسب‌ها