اولین جلسه میز تخصصی سفال لالجین تشکیل شد

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان از تشکیل اولین جلسه میز تخصصی استان همدان در محل دبیرخانه لالجین شهر جهانی سفال خبرداد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محمدرضا خلجی گفت:  این جلسه با حضور معاون اداره‌کل حمایت از تولید وزارت متبوع و کارشناسان مربوطه و اعضای تاثیرگذار لاله جین اعم از روسای تشکل‌ها  و هنرمندان با ماهیت بررسی و احصای موانع و مشکلات رشته سفال برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: تشکیل میز تخصصی از سوی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارتخانه در سراسر کشور در رابطه با رشته‌هایی که قابلیت دارند در دست اقدام است و استان همدان به لحاظ شهر جهانی سفال و  وجود بیش از ۷هزار تولید کننده سفال در شهر لالجین بسیار حائز اهمیت بوده و اولین جلسه این میز در لالجین برگزار شد.

خلجی گفت: لالجین بدلیل قابلیت های فراوان خود از رشته‌های قابلیت دار استان محسوب شده و در بین ۱۳ استان که در رشته سفالگری فعال هستند بعنوان شهر معین برای برپایی میزتخصصی انتخاب شده است.

او افزود: در این جلسه در خصوص موانع و مشکلاتی که در حوزه های مختلف لالجین از جمله مواد اولیه تولید در کارگاه‌ها، موانع خرید ابزار و ادوات جدید و نیز فروش سفال، طراحی بدنه و برند سازی مباحثی مطرح و مقرر شد  ذیل دبیرخانه شهر جهانی سفال با حضور نمایندگان مختلف هنرمندان و تشکل های حاضر در شهر لالجین یک تشکل قوی شکل گرفته و مسائل و مشکلات مورد بررسی قرار گیرد.

خلجی گفت: در خصوص اختصاص زمین به متقاضیان و برخی از چالش‌هایی که در شهر لالجین برای هنرمندان از جمله قوانین و مقررات حاکم بر گمرک و صادرات صنایع‌دستی و نیز مالیات هنرمندان ایجاد شده است، مقرر شد در سطح وزارتخانه این مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020219889673

برچسب‌ها