معرفی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی شهرستان ماهنشان در دومین جشنواره ماهی ماهنشان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ماهنشان گفت: آثار شاخص، جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی شهرستان ماهنشان در دومین جشنواره طبخ ماهی در شهر دندی معرفی خواهند شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، نجفعلی عزیزی گفت: جاذبه‌های گردشگری شهرستان برای بسیاری از مردم ناشناخته است و امیدواریم برگزاری جشنواره بتواند اقدامی تأثیرگذار و گامی بسیار ارزشمند در راستای توسعه این صنعت در منطقه باشد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ماهنشان افزود: این جشنواره با هدف معرفی و فرهنگ‌سازی استفاده از غذاهای سنتی، ایجاد فرصت و ظهور استعدادهای طبخ غذا، معرفی جاذبه‌های تاریخی شهرستان مانند روستای پلکانی قوزلو، قلعه بهستان، معدن گردشگری و سرب و روی انگوران، دودکش جن، ییلاق قارقالان، رودخانه قزل‌اوزن، دریاچه پری، منطقه حفاظت شده انگوران، قلعه قشلاق، کوه‌های رنگی و غیره در راستای تحقق اهداف توسعه گردشگری است.

عزیزی بیان کرد: بسیاری از مردم کشورمان و گردشگران خارجی از وجود چنین جاذبه بی‌نظیر و طبیعت زیبا اطلاع ندارند. شهرستان ماهنشان در غرب استان زنجان آثار ارزشمند تاریخی و طبیعی فراوانی را در خود جای داده که همواره در فصول مختلف سال میزبان گردشگران از نقاط مختلف کشور است و باید بیش از پیش معرفی شود.

او در ادامه خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری امروز یکی از معتبرترین صنایع جهان در تامین منافع اقتصادی است و در مقام مقایسه آن با سایر صنایع این موضوع مشهود است که با کمترین هزینه نسبت به صنایع دیگر بازدهی اقتصادی و ایجاد اشتغال مناسبی را شاهد خواهیم بود.

دومین جشنواره طبخ ماهی قزل آلا در شهر دندی، شهرستان ماهنشان روز پنجشنبه 28 اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020220931363

برچسب‌ها