اجرای طرح تنور گلی و عاشقانه‌های آب‌وآتش و نان در خانه سلیمی ابرکوه

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه از اجرای طرح تنور گلی و عاشقانه‌های آب‌وآتش و نان در خانه سلیمی ابرکوه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، جواد عادل با اعلام خبر گفت: این طرح که به همت پایگاه میراث فرهنگی در بافت تاریخی ابرکوه اجرا می‌شود، یکی از طرح‌های احیای حال و هوای خوب و قدیمی بافت تاریخی محسوب می‌شود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه افزود: قرار است پخت نان در تنور گلی و قدیمی این خانه تاریخی بهانه‌ای برای دور هم‌نشینی‌های تخصصی حوزه بافت تاریخی شهر ابرکوه باشد.

عادل اضافه کرد: در حال حاضر خانه سلیمی برای ایجاد خانه فرهنگ و کتابخانه تخصصی حوزه‌های سه‌گانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال آماده‌سازی است.

به گفته او این خانه‌ی قدیمی در محله‌ی دروازه میدان واقع‌شده و قدمت آن به اواخر دوره‌ی قاجار بازمی‌گردد، معماری منحصربه‌فرد خانه سلیمی همانند اغلب خانه‌های ابرکوه درون‌گرا است و از ویژگی‌های بارز این بنای باارزش، تزئینات دم‌گیری و گچ‌بری دیوارهای حیاط خانه با نقوش هندسی و گیاهی است.

خانه تاریخی و ثبتی سلیمی سال ۱۳۸۴ با شماره ۱۲۶۶۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020221104822

برچسب‌ها