کاروانسرای میاندشت میامی نقش مؤثری در کاهش تصادفات جاده‌ای و جذب گردشگران دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: کاروانسرای میاندشت میامی نقش مؤثری در کاهش تصادفات جاده‌ای و جذب گردشگران دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم زاده روز ‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه در جلسه هماهنگی رفع مشکلات و موانع اجرایی پروژه کاروانسرای میاندشت، افزود: برای تحقق شعار سال "مهار تورم، رشد تولید" باید از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: پروژه مرمت و احیای کاروانسرای میاندشت پس از به بهره‌برداری رسیدن، زمینه اشتغال 200 نفر را فراهم می‌کند.

کرم‌زاده افزود: پروژه مرمت و احیای کاروانسرای میاندشت از پروژه‌های پیش‌ران بخش اقتصادی استان محسوب می‌شود.

او گفت: با توجه به عضویت در موسسه ائتلاف شهرهای جاده ابریشم، ثبت جهانی و احیای این کاروانسرا نقش بسزایی در معرفی هرچه بیشتر استان و جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.

استاندار سمنان گفت: هدف از اجرای پروژه مرمت و احیای کاروانسرای میاندشت، ارائه خدمات مطلوب بین‌راهی به زائران و مسافران است.

سید محمدرضا هاشمی افزود: توجه به کاروانسرای میاندشت و فراهم‌سازی زیرساخت‌های گردشگری ازجمله تأمین آب، راه دسترسی، اینترنت و ... فرصتی طلایی است که باید از آن استفاده شود.

او گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی امر حاضر در جلسه، مصوبات را به‌منظور تسریع در بهره‌برداری از کاروانسرا و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران با جدیت پیگیری کنند.

مجموعه کاروانسرای میاندشت در 40 كيلومتري شرق میامی، در مسير جاده میامی به مشهد واقع‌شده و به شماره 1439 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402022386397

برچسب‌ها