مشکلات بافت تاریخی میدان انزلی بررسی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از بررسی مشکلات بافت تاریخی میدان انزلی با حضور مسئولان این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی اظهار کرد: بازید میدانی از بافت تاریخی میدان انزلی با هدف بررسی مشکلات با حضور مسئولان شهرستان و کارشناسان این اداره‌کل انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با بیان اینکه در این بازدید بنای تاریخی قندچیان و میدان انزلی مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: با توجه به اینکه جلسات متعددی با شهردار و اعضای شورای شهر برگزار شده است مقرر شد تا میدان انزلی با توجه به ظرفیت تاریخی و گردشگری که دارد به کاربری‌های متعدد تقسیم‌بندی شود.

جهانی با اشاره به مرمت ساختمان بانک ملی گفت: نمای بانک صادرات نیز در این شهرستان بر اساس ضوابط میراث‌فرهنگی با نمای سنتی در حال مرمت است.

او تصریح کرد: نمای بناهای دیگر که به صورت کامپوزیت کار شده‌ است باید به شکل سنتی تغییر پیدا کند.

جهانی ادامه داد: با توجه به اینکه در محوطه حیاط ساختمان شهرداری در سنوات گذشته بنای تاریخی شمس العماره بوده که این بنا در سال‌های گذشته تخریب شده مقرر شد در صورت وجود سرمایه‌گذار با در نظر گرفتن ضوابط میراثی می‌توانیم به بخش خصوصی واگذار کنیم.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از برگزاری جشنواره غذاهای دریایی با کمک شهرداری و شورای شهر در شهر انزلی خبر داد و افزود: ساختمان دادگستری که بخشی از آن در سنوات گذشته مرمت شده و در حال حاضر نیز نیاز به مرمت اساسی دارد با توجه به کمبود اعتبارات تصمیم گرفته شد تا نشستی با مسؤلان مربوط داشته باشیم تا مرمت و کاربری آن در دستور کار قرار داده شود.

جهانی ادامه داد: رسیدگی و بررسی مشکلات متقاضیانی که در این بافت با مشکلاتی مواجه هستند در دستور کار مسئولان شهرستان قرار دارد.

او اضافه کرد: ضوابط بافت تاریخی توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان تهیه شده که با مشخص شدن پیمانکار پروژه ظرف مدت کوتاهی بازنگری می‌شود.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020227709877

برچسب‌ها