بازدید گسترده از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در روز جهانی موزه‌ها

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از بازدید گسترده علاقمندان از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و موزه باستان‌شناسی اردبیل در روز جهانی موزه‌ها و بناهای تاریخی خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب امروز ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ گفت: ۲۸ اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی موزه‌ها و بناهای تاریخی و در اولین روز از هفته میراث‌فرهنگی شاهد استقبال گسترده مردم از موزه‌های فعال و پایگاه‌های ملی استان بودیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: در این روز مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و موزه باستان‌شناسی در جوار این مجموعه در مرکز توجه بازدیدکنندگان قرار داشتند و طبق آمار تخمینی بیش از ۲۰هزار نفر از این مجموعه بازدید کردند.

او تاکید کرد: در ساعاتی از روز مراجعه کنندگان به مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی به دلیل پرشمار بودن مراجعان برای بازدید از تالار چینی خانه این مجموعه در صف‌های طولانی ماندند که این امر نشان دهنده علاقه مردم استان و گردشگران به فرهنگ و هنر سرزمینمان است.

محمدی ادیب با اشاره به استقبال علاقه‌مندان از سایر موزه‌ها و بناهای تاریخی استان، ادامه داد: همزمان همه موزه‌ها و بناهای تاریخی استان به صورت رایگان در حال خدمت رسانی به علاقه‌مندان بودند و استقبال ویژه‌ای را در این مراکز از جمله در پایگاه‌های ملی شهر یئری و کنزق و موزه‌های گرمی و سایر شهرستان‌ها شاهد بودیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020230292775

برچسب‌ها