دونده دو ماراتون تا موزه چهار فصل اراک را دوید

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: دونده پیشکسوت دو ماراتن کشورمان در حرکتی نمادین، همزمان با هفته میراث‌فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها مسافت اداره کل تا محل موزه چهارفصل را دوید.

 به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان در این باره گفت: دونده ماراتن و پیشکسوت ورزشی استان مرکزی که سابقه 12 سال فعالیت ورزشی در دوهای ماراتون را در کارنامه خود دارد مسیر 12 کیلومتری از اداره کل تا موزه تاریخی چهار فصل را دوید.

مرزبان مجموع مسیرهای طی شده توسط این ورزشکار تاکنون حدود ۳هزار کیلومتر دانست و افزود: این اقدام می‌تواند زمینه گسترش ورزش همگانی را به منظور ایجاد تحرک و پویایی، ایجاد شادی و نشاط در جامعه فراهم کند.

مجتبی یادگاری دونده دو ماراتن استان هدف از انجام این کار را  ترویج فرهنگ بازدید در موزه‌ها توسط ورزشکاران و نسل جوان عنوان کرد و گفت: من بارها در رقابت‌های بین‌المللی با پرچم پر افتخار کشورم دویدم و این بار در جهت توجه به ورزش عمومی، تحکیم وحدت، ترویج حضور ورزشکاران در موزه‌ها و احترام به میراث فرهنگی کشور اقدام به اینکار کردم و قصد دارم در شهرهای دیگر هم این کار را انجام دهم.

در پایان این برنامه از این دونده و همچنین کارکنان موزه‌های استان و معاونت میراث فرهنگی به مناسبت گرامیداشت روز موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402023072516

برچسب‌ها