اولین جشنواره گل انار و طبخ آبزیان محلات برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت: اولین جشنواره گل انار به همراه مسابقه طبخ آبزیان در مزرعه گردشگری رهیار شهرستان محلات برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مهدی لعل بار در تشریح این خبر گفت: یکی از بخش‌های گردشگری که در سال‌های اخیر روی آن تمرکز شده است، بخش گردشگری کشاورزی است و در تفاهم‌نامه‌ای که سال‌های اخیر بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده است، اعطای مجوز گردشگری به بخش کشاورزی واجد شرایط و دارای ظرفیت‌های لازم انجام می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات افزود: اولین پروانه بهره‌برداری از این نوع در سطح استان به این مزرعه داده شده است و این مزرعه در بخش پرورش ماهی، پذیرایی و باغ انار فعالیت خود را آغاز کرده است.

او ادامه داد: درخواست‌های دیگری از این دست در حال پیگیری وجود دارد که در صورت داشتن صلاحیت طبق ضوابط با آنها همکاری خواهد شد. نخستین جشنواره گل انار و طبخ آبزیان محلات به همت مدیریت مزرعه گردشگری رهیار به مدیریت حسین شریفی و مشارکت ادارات میراث‌فرهنگی، جهاد کشاورزی، شیلات و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در محل مزرعه گردشگری رهیار (نخجیروان) برگزار شد.

لعل‌بار ترویج فرهنگ استفاده از آبزیان به عنوان منبع غذایی ضروری، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، رونق بخش گردشگری کشاورزی و بخش صنایع‌دستی و هنری را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: این جشنواره در سه محور گل انار، طبخ آبزیان و غرفه‌های صنایع‌دستی در مزرعه گردشگری رهیار که در فضایی به مساحت ۱۰ هکتار احداث شده برگزار شده است و پنج هکتار آن به باغ انار با استفاده از نژاد انارهای خورهه اختصاص یافته و به دلیل قرار داشتن در فصل گل‌دهی انار، جلوه زیبایی برای استفاده طبیعت دوستان فراهم کرده است.

بازدید از باغ انار، حضور هنرمندان صنایع‌‌دستی، مسابقه طبخ آبزیان در کنار اجرای موسیقی زنده از جمله برنامه‌های این جشنواره در مزرعه زیبای رهیار بود که با اجرای اقبال واحدی از مجریان نام آشنای تلویزیون و با حضور مهندس صفری مدیرکل جهادکشاورزی استان، مهندس حسن اکبری مدیر شیلات استان و جمعی از مسئولین شهرستان محلات برگزار شد.

جشنواره طبخ آبزیان با حضور بیش از ۱۵ شرکت‌کننده برگزار شد که پس از داوری توسط آشپز بین‌المللی حاضر در مراسم از برگزیدگان تقدیر شد.
در این جشنواره تعدادی غرفه صنایع‌دستی، چوبی، محصولات دست‌ساز و خانگی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402023072837

برچسب‌ها