نخستین بوتیک هتل شهر نیشابور افتتاح شد/سرمایه‌گذاری 45 میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی

با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زیرخان در مجلس شورای اسلامی و معاون استاندار و فرماندار نیشابور نخستین بوتیک هتل (اقامتگاه سنتی) شهر نیشابور با نام «دژ نیشابور» همزمان با هفته میراث‌فرهنگی بهره‌برداری شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، کمال خانی با اعلام این خبر گفت: این مجموعه در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع که در فاز نخست شامل 6 واحد اقامتی، رستوران و کافی شاپ و ... به مساحت 500 متر مربع است، به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور با بیان این‌که بوتیک هتل «دژ نیشابور» در منطقه آرامگاه خیام، بولوار شهدا بین شهدای 7 و 9 قرار دارد، ادامه داد: بوتیک هتل دژ نیشابور در فاز نخست برای 8 نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی کرده است و با توسعه آن در فاز دوم برای 15 نفر شغل ایجاد می‌شود.

خانی با بیان این که بوتیک هتل دژ نیشابور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مرمت، احیا و تجهیز شده است، تصریح کرد: عملیات اجرایی این مجموعه از سال 1398 آغاز شده و طی 4 سال مبلغ 45 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

او ادامه داد: همچنین مبلغ 12 میلیارد ریال تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید برای این طرح گردشگری دریافت و هزینه شده است.

 در این مجموعه از تصاویر نقاشی‌های استاد کمال الملک در راهرو و لابی و اشعاری از خیام و عطار در لابی و فضای رستوران استفاده شده تا فضایی مناسب و فاخری در شان ابرشهر تاریخی نیشابور ایجاد شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور یادآور شد: اقامتگاه‌های سنتی(بوتیک هتل) ضمن حفظ میراث ارزشمند معماری سنتی، می‌توانند در توسعه گردشگری فرهنگی نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020231770222

برچسب‌ها