نمایشگاه آثار منبت صفویه تا معاصر در شیراز گشایش یافت

طی مراسمی با حضور معاون میراث فرهنگی استان فارس و مجموعه‌داران بخش خصوصی نمایشگاه آثار منبت صفویه تا معاصر در شیراز گشایش یافت.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، امروز 1 خردادماه در مراسمی با حضور معاون میراث‌فرهنگی استان فارس و جمعی از مجموعه‌داران بخش خصوصی و کارشناسان میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی نمایشگاهی از آثار نفیس منبت مربوط به دروان صفویه تا معاصر در موزه گل و مرغ شیراز گشایش یافت.

در این نمایشگاه آثاری از استاد علیرضا عسکری پیشکسوت هنر منبت در آباده و همچنین استاد بهرام منبتی پیشکسوت هنر منبت در شیراز برای عموم مردم به نمایش درآمده است.

آثار به نمایش درآمده حدود 40 اثر نفیس هنری شامل قلمدان، جعبه کتابت، جعبه‌های اسناد، قاب و آیینه، تخت حنا، شطرنج و قاشق‌های شربت‌خوری است که به همت حجت عسکری مجموعه‌دار منبت و مردم‌شناسی و با همکاری استاد عبدالحمید آباد مؤسس موزه گل و مرغ در این موزه قرار گرفته است و در طول هفته میراث‌فرهنگی از ساعت 9 صبح تا 17 پذیرای علاقه‌مندان است.

موزه گل و مرغ شیراز به نشانی خیابان تاچارا کوچه 15در خانه‌ای منحصربه‌فرد واقع شده که باذوق  و سلیقه بی‌نظیر  و دیوارهایی که به نقاشی‌های گل و مرغ، جوک کاری، گره چوب، معرق، خاتم شیراز، کاشی‌کاری‌های هفت‌رنگ، مینیاتور، آیینه‌کاری و هنرهایی که سرآمد کشور بوده و خاستگاه آن شیراز و فارس است، آراسته‌شده و جاذبه گردشگری جدیدی به شمار می‌آید.

انتهای پیام /

انتهای پیام/

کد خبر 14020301143218

برچسب‌ها