اختصاص ۱۱ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت آرامگاه سعدی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: بیش از ۱۱ میلیارد ریال اعتبار برای اولین بار به حوزه مرمت و بازسازی آرامگاه سعدی اختصاص‌یافته است.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، سید مؤید محسن‌نژاد 2 خردادماه 1402 بیان کرد: طی ۱۶ ماه گذشته زمینه بررسی علمی میزان آسیب‌های واردشده به آرامگاه سعدی طی سالیان اخیر فراهم و مشخص‌ شده که این بنا تاریخی دارای مشکلاتی نظیر استحکام بنا و … است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد بنا آرامگاه سعدی دارای مشکلات استحکامی بوده و گنبد، لوستر بقعه، ایوان و باغچه‌های این آرامگاه نیز دارای مشکل زیر ساختی‌اند ازاین‌رو تلاش شد زمینه دریافت اعتبارات مرمت برای اولین بار از طریق وزارت میراث فرهنگی فراهم شود.

محسن‌نژاد عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته بیش از ۱۱ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی آرامگاه سعدی شیرازی به فارس اختصاص یافت این در حالی بوده که آرامگاه حافظ نیز دارای مشکلاتی است که باید این بنا تاریخی نیز مرمت شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در خصوص زمان آغاز مرمت آرامگاه سعدی نیز اظهار کرد: با توجه به اختصاص اعتبار مرمت برای آرامگاه سعدی طی سال ۱۴۰۲ نسبت به مرمت و بازسازی مشکلاتی که این بنا تاریخی داشته و از آن آگاه بودیم، اقدام می‌شود.

او افزود: آرامگاه سعدی در اولویت بازسازی و مرمت اداره کل میراث فرهنگی استان فارس بوده و پس از پایان یافتن عملیات اجرایی این طرح نسبت به بازسازی حافظیه نیز اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020302143890

برچسب‌ها