ثبت جهانی، اقتصاد اسب کُرد را متحول می‌کند

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: ثبت جهانی اسب کُرد اقتصاد این عنصر ارزشمند را در کرمانشاه متحول می‌کند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه داریوش فرمانی روز سه‌شنبه ۲ خردادماه در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه برای تامین اعتبارات برگزاری جشنواره اسب کُرد، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره فرصت و ضرورتی برای تکمیل پرونده ثبت جهانی اسب کُرد است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: این جشنواره با حضور مهمانانی از سراسر کشور و عراق برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: این رویداد با محوریت بخش خصوصی و نهادهای مردمی برگزار می‌شود که درخواست ثبت جهانی آن به عنوان یک خواسته مردمی به یونسکو ارسال شود.

فرمانی ادامه داد: طبق آمارهای غیررسمی در حال حاضر ۸ تا ۱۰ هزار نفر اسب کُرد در استان کرمانشاه وجود دارد که در صورت ثبت جهانی شدن، اقتصاد اسب را در استان متحول می‌کند.

او افزود: صنعت اسب کُرد به لحاظ اشتغال‌زایی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ۳۲ حرفه به این صنعت مرتبط هستند.

همچنین حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه نیز ضمن حمایت از برگزاری رویدادهایی که برای استان ارزش افزوده دارد، گفت: با توجه به اهمیت اسب کُرد برای استان در بحث اقتصادی و اشتغال‌زایی از برگزاری این رویداد و ثبت جهانی آن حمایت می‌کنیم.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه منابع استان محدود هستند، گفت: باید با نهایت دقت و درایت برای کمک به توسعه استان این منابع در مسیر مناسب هزینه شوند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020302417616

برچسب‌ها