اکران فیلم مستند تاراز در دانشگاه اراک به‌مناسبت روز ایران‌شناسی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از پخش فیلم مستند تاراز با موضوع آشنایی با اقوام ایرانی به مناسبت روز ایران‌شناسی و هفته میراث‌فرهنگی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، حسن حسینی گفت: فیلم مستند تاراز با موضوع آشنایی با اقوام ایرانی به مناسبت  ۳۱ اردیبهشت‌ماه روز ایران‌شناسی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی پخش شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: این برنامه با همکاری موسسه جاده ابریشم با همراهی موسسه مردم نهاد گردشیاران اجرا شد.

حسینی تصریح کرد: با پخش این مستند تلاش می‌شود در راستای اهداف توسعه فرهنگی، تلفیقی از صنعت گردشگری، سینما و تشکل‌های مردم نهاد در کنار هم قرار گیرد و بدین وسیله بتواند گامی در اعتلای فرهنگی استان مرکزی برداشته شود.

او با تاکید بر اینکه 31 اردیبهشت‌ماه با شعار «میراث‌فرهنگی، رسانه، تشکل‌های مردم نهاد» نام‌گذاری شده است، افزود: در این مستند مخاطب با گوشه‌ای از زندگی، آداب و رسوم ایل بختیاری آشنا شدند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار کرد: امید و باور داریم در سایه خردورزی و همکاری همه جانبه ملت و دولت در افق تحول پیش رو، زمینه اتصال به پیشینه و پیوندهای فرهنگی برای دستیابی به آینده‌ای متعالی فراهم­ شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402030272658

برچسب‌ها