تجلیل از فعالان میراث‌فرهنگی همدان

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان در مراسم تجلیل از میراث‌بانان استان همدان گفت: بیش از 132 قلم اشیای تاریخی و 30 دستگاه گنج‌یاب و فلزیاب در استان طی یک سال گذشته کشف و ضبط شده است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، جواد خدامرادی گفت: با تلاش میراث‌بانان استان همدان بیش از 132 قلم اشیای تاریخی و 30 دستگاه گنج‌یاب و فلزیاب در استان طی یکسال گذشته کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان در گردهمایی و همایش فصلی میراث‌بانان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان و در حضور مدیرکل میراث‌‌فرهنگی و معاونان اداره‌کل گفت: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین با 1900 اثر تاریخی مصوب و 500‌ هکتار بافت تاریخی که 300 هکتار آن در ردیف عرصه و 30 هکتار آن حریم تعریف شده است، به عنوان یکی از استان‌های شاخص در عرصه ملی قرار دارد.

جواد خدامرادی با اشاره به شاخص‌های مشخص ارزیابی یگان حفاظت استان‌ها گفت: همدان در آخرین بررسی‌های یگان حفاظت کشوری توانست در کارنامه یگان حفاظت کشوری در سال گذشته در ردیف یگان‌های برتر کشور انتخاب شد.

او با اشاره به برخی شاخص‌ها، بهره برداری کاربردی جامعه هدف، ارتباط مؤثر با جوامع هدف متنوع، بازدیدهای منظم از مجموعه‌های تحت پوشش، استفاده از شیوه پیگیری و استحکام بخشی، هماهنگی با مراجع ذی‌ربط فراجا در راستای اعلام جرایم و رصد فضای مجازی را از مهم‌ترین موارد آن دانست.

در پایان این همایش از میراث‌بانان استان با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020302889659

برچسب‌ها