افتتاح مرکز تفریحی، سرگرمی و گردشگری با رویکرد گردشگری هوایی در یزد

با حضور استاندار مرکز تفریحی، سرگرمی و گردشگری پردیس یزد با رویکرد گردشگری هوایی به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، امروز چهارشنبه سوم خردادماه هم‌زمان با آخرین روز هفته میراث‌فرهنگی، مرکز تفریحی، سرگرمی و گردشگری پردیس یزد با حضور استاندار، جمعی از مسئولان استان یزد و مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد.

این مرکز با حجم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریال و در فضایی به مساحت 12 هکتار و زیربنای 1500 مترمربع، در دو بخش گردشگری شامل رستوران، کافی‌شاپ و... و خدمات پرواز (آموزشی و تفریحی) فعالیت خود را آغاز کرده و از این طریق زمینه اشتغال 14 نفر فراهم‌ شده است.

توجه به صنعت هوانوردی علاوه بر رونق گردشگری می‌تواند زمینه‌ساز نجات جان انسان‌ها شود

در مراسم افتتاح این مرکز مهران فاطمی استاندار یزد اظهار کرد:  توجه به صنعت هوانوردی عمومی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این صنعت، ضمن رونق حوزه گردشگری در امر اورژانس هوایی نیز حائز اهمیت بوده و می‌تواند زمینه‌ساز نجات جان بسیاری از هم‌وطنان شود.

استاندار یزد یکی از جذابیت‌های بی‌نظیر استان یزد را کویر دانست و گفت: کویر یزد منحصربه‌فرد بوده و فاصله کم آن با شهر، امکان بهره‌گیری عموم را فراهم می‌کند.

فاطمی گفت: هتل‌ها و کمپ‌های کویری در یزد یکی از جذابیت‌های گردشگری فوق‌العاده مهم برای گردشگران محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه مرکز تفریحی، سرگرمی و گردشگری پردیس یزد به همت دکتر اختیاری سرمایه‌گذاری شده است، عنوان کرد: در حال حاضر سه پرنده هوایی در این مکان مستقر هستند و آموزش‌های عمومی هوانوردی در این مکان ارائه می‌شود.

استاندار یزد افزود: مرکز تفریحی، سرگرمی و گردشگری پردیس اقدامی فوق‌العاده جذاب و منحصربه‌فرد در حوزه گردشگری و آموزش‌های عمومی هوانوردی است.

او تصریح کرد: لازم است به‌مرور اورژانس هوایی و ایرتاکسی‌ها نیز در این مناطق توسعه‌یافته و سیستم‌های نوین حمل‌ونقل هوایی، روزبه‌روز رونق یابد.

استاندار یزد در پایان از زحمات اسفندیار اختیاری، نماینده جامعه زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی، به‌منظور تدوین قانون جهش تولیدبنیان و دیگر قوانین مترقی، تقدیر کرد.

او با بیان اینکه ازجمله موارد تأکید شده در قانون جهش تولید دانش‌بنیان قانون این است که هر هزینه‌ای توسط شرکت‌های خصوصی در توسعه زیست‌بوم علم و فناوری انجام گیرد، از مالیات قطعی آن‌ها کسر می‌شود، عنوان کرد: این امر عملاً موجب افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه خواهد شد.

هنر یزدی‌ها بهره‌گیری از داشته‌های اندکشان بوده و هست

سپس سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص این مرکز گفت: یزدی‌ها در طول تاریخ همواره سراغ کارهایی رفتند که نشدنی بود، کارهای فوق‌العاده‌ای که برای همه دنیا شگفتی‌آفرین است و من شخصاً همیشه یزدی‌ها را ستایش می‌کنم چراکه هر بار یک موضوع جدید را به گردشگری باز می‌کنند.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه همیشه هنر یزدی‌ها بهره‌گیری از داشته‌های اندکشان بوده و هست، اضافه کرد: راه‌اندازی این مرکز از دو بعد دارای اهمیت است که یک بعد آن خلاقیت و نوآوری و بعد دیگر گردشگری است.

 فاطمی در ادامه از حمایت و همراهی استاندار یزد از حوزه گردشگری در موضوعات مختلف تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدوارم آغاز به کار این مجموعه کمکی بزرگ به چرخه گردشگری استان و کشور باشد.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020303104333

برچسب‌ها