نمایش قطعه خوشنویسی رقم میرعماد در کاخ‌موزه چهلستون قزوین

معاون میراث‌فرهنگی قزوین گفت: به‌مناسبت گرامیداشت هفته میراث‌فرهنگی قطعه خوشنویسی سوره حمد رقم میرعماد در موزه خوشنویسی قزوین واقع در کاخ چهلستون به‌نمایش درآمد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، احسان نورانی با اعلام این خبر افزود: این قطعه خوشنویسی از موزه ملی ایران به‌صورت امانی به موزه خوشنویسی قزوین منتقل شده و به‌مدت یک ماه در این موزه برای بازدید عموم به‌معرض نمایش درآمده است.

او یادآور شد: این قطعه خوشنویسی در آیینی با حضور قائم‌‍مقام محترم وزیر رو معاون میراث‌فرهنگی کشور در قزوین رونمایی شد و علاقه‌مندان می‌توانند در همه ایام هفته از ساعت 9 الی 19 از این اثر ارزشمند خوشنویسی در موزه خوشنویس قزوین بازدید کنند.

\"\"

میرعماد سیفی حسنی قزوینی خوشنویس پرآوازه و از سرآمدان هنر خوشنویسی ایرانی و بزرگترین خوشنویس در خط نستعلیق است. به همین جهت «خط میر» برای حسن خط مثل بوده‌ است.

از او آثار فراوانی باقی‌مانده که در موزه‌های ایران و جهان و مجموعه‌های شخصی نگهداری می‌شود. میرعماد خود را از سادات حسنی می‌دانست و از این رو رقمِ یا امضایش بیشتر «میرعماد الحسنی» بود.

او از مشهورترین خوشنویسان تاریخ هنر ایران است که توانست پایه خط نَستَعلیق را چنان مستحکم کند که تمام صاحب نظران خطوط اسلامی آن را عروس خطوط نامیدند. قلم او بیشترین تأثیر خود را در عرصه خط نَستَعلیق گذاشته‌ است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020303492591

برچسب‌ها