چهارمین جشنواره غذاهای سنتی در شهر زرین‌آباد زنجان برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ایجرود گفت: چهارمین جشنواره غذاهای سنتی با اهتمام دستگاه‌های اجرایی در کتابخانه مولوی شهر زرین آباد شهرستان ایجرود برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، محمود باقری روز چهارشنبه ۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ گفت: چهارمین جشنواره غذاهای سنتی به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی و آزادسازی خرمشهر، با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فرمانداری، امور کتابخانه و دستگاه‌های اجرایی شهرستان ایجرود و با همت بانوان هنرمند و جوانان ارزشمند شهر زرین آباد برگزار شد که مورد استقبال  مدعوین و گردشگران قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ایجرود افزود: پخش موسیقی انقلابی، نمایش صنایع‌دستی بانوان و نمایشگاه عکس از رزمندگان جنگ تحمیلی و آزادسازی خرمشهر از برنامه‌های جانبی این جشنواره بود که در کتابخانه مولوی شهر زرین‌آباد برگزار شد.

او گفت: در این جشنواره غذاهایی که قدمت چند صد ساله داشته و ریشه در فرهنگ، آداب و رسوم مردم منطقه دارد ارائه شد و همچنین محصولات ارگانیک دوغ، کره و کشک ایجرود توسط بانوان هنرمند ایجرودی عرضه و در لابلای آن از میهمانان و گردشگران پذیرایی شد.

باقری بیان کرد: غذای سنتی و بومی هرکشوری بیانگر آداب، رسوم و فرهنگ آن کشور است و در کشور ما نیز غذاهای سنتی، روستایی و البته سنت‌های گذشته غذاخوردن از ماندگارترین میراث‌های فرهنگی و تمدن ایرانیان بوده است.

در پایان برنامه شرکت‌کنندگان ضمن بازدید از میز غذاهای محلی، به بحث و تبادل نظر در این زمینه پرداختند و از بانوانی که در جشنواره شرکت کرده بودند با اهدای کارت هدیه و لوح تقدیر شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020303931751

برچسب‌ها