۱۲۶ درصد سهمیه تسهیلات صنایع‌دستی صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری جذب شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۲۶ درصد سهمیه تسهیلات صنایع‌دستی صندوق کارآفرینی امید این استان در سال ۱۴۰۱ جذب شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، پژمان نوروزی روز چهارشنبه سوم خردادماه 1402 در نشست با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: سهمیه تسهیلات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان از محل تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۰ برابر ۲۳۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری افزود: با پیگیری‌های انجام شده ۲۹۰میلیارد ریال تسهیلات صنایع‌دستی در استان جذب و پرداخت شد که ۶۰میلیارد ریال بیشتر از سهمیه استان بوده است.

نوروزی تصریح کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات زمینه اشتغال مستقیم برای ۴۰۰ نفر در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری فراهم شد.

او یادآور شد: صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری با پرداخت این میزان تسهیلات در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی رتبه برتر کشور را در این بخش کسب کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در سال گذشته در مجموع ۴۲۹میلیارد ریال انواع تسهیلات از منابع مختلف برای توسعه و رونق صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این استان پرداخت شد.

علیرضا جیلان تأکید کرد: از این مبلغ ۱۸۸میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال در حوزه مشاغل خانگی و ۲۴۰میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال در بخش تبصره ۱۸ بوده است.

او افزود: سال گذشته براساس آمار سامانه رصد زمینه اشتغال ۱۱۹۹ نفر و براساس مجوزهای صادر و تمدید شده زمینه اشتغال ۱۹۹۴ نفر در چهارمحال و بختیاری فراهم شده است.

جیلان تصریح کرد: در سال گذشته دو فقره پروانه تولید کارگاهی، ۲۷۲۷ فقره پروانه تولید انفرادی، ۳۶ فقره اعلامیه تاسیس کارگاه و ۸۴۸ کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان صادر شد.

او یادآور شد: در این مدت ۳۱ فقره پروانه تولید کارگاهی، ۱۰۰۶ فقره پروانه تولید انفرادی، ۱۱ فقره اعلامیه تاسیس کارگاه و هفت کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان تمدید شده است.

جیلان اضافه کرد: در سال گذشته ۱۰۳۰ کیلوگرم انواع محصولات نمدی به ارزش ۱۲هزار و ۳۶۰ دلار از چهارمحال و بختیاری به کشورهای خارجی صادر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 14020304748496

برچسب‌ها