بازگشایی موزه هنرهای تزئینی اصفهان و برگزاری آیین بزرگداشت جلال‌الدین همایی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از بازگشایی موزه هنرهای تزئینی ایران هم‌زمان با دهه کرامت در اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، عصر روز گذشته جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ و هم‌زمان با دهه کرامت، نشست فرهنگی و ادبی شب جلال‌الدین همایی در موزه هنرهای تزئینی ایران هم‌زمان با بازگشایی این موزه برگزار شد.

در این نشست علیرضا ایزدی مشاور وزیر و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با ایراد سخنانی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این آیین فرهنگی گفت: بی‌تردید یکی از مهم‌ترین وظایف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در حوزه علم، هنر و معارف اسلامی معرفی مفاخر و مشاهیر سرزمینمان به‌ویژه اصفهان بزرگ و تاریخی به همگان ازجمله نسل جوان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: امشب و به همت مجموعه فرهنگی مجله وزین بخار و مدیریت موزه هنرهای تزئینی ایران شاهد برگزاری آئین بزرگداشت استاد جلال‌الدین همایی هستیم، هموکه یکی از مفاخر بزرگ تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

او افزود: استاد همایی جزو معدود مفاخر تاریخ معاصر ایران است که تحصیلات حوزوی و دانشگاهی را هم‌زمان با یکدیگر انجام داد به‌گونه‌ای که نه‌تنها قرآن کریم از حفظ می‌خواند بلکه اشعار شعرای بزرگ ایران‌زمین را همچون حافظ سخن‌سرا برای شاگردانش از حفظ مرود می‌کرد.

ایزدی تصریح کرد: بی‌تردید نقش این استاد فقید پیشکسوت در شناخت تاریخ فرهنگ و تمدن و به‌ویژه آثار تاریخی اصفهان بر کسی پوشیده نیست، لذا امید داریم تا با تداوم این رخدادهای فرهنگی بتوانیم نسل جدید را بیش از گذشته با مشاهیر سرزمینمان آشنا سازیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: از صبح روز شنبه 6 خردادماه موزه هنرهای تزئینی ایران پس از بیش از یک سال تعطیلی و پایان عملیات مرمتی بخش‌های مختلف آن بر روی گردشگران و عموم علاقه‌مندان به مواریث ارزشمند فرهنگی گشوده خواهد شد.

در آیین شب فرهنگی جلال‌الدین همایی، اندیشمندان و پژوهشگرانی همچون مهدی نوریان، نغمه دادور، امیرعلی قدسی، احمد محیط طباطبایی، سید عبدالله جلیلیان و علی دهباشی به ایران سخن پرداخته و مستندی نیز در خصوص حیات استاد فقید جلال‌الدین همایی در معرض نگاه شرکت‌کنندگان در این آئین قرار گرفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402030623938

برچسب‌ها