باستان‌شناسی ارجان و چغاسفلی به بحث گذاشته شد

سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی محوطه ارجان و چغاسفلی از برگزاری نشستی تخصصی با حضور دانشجویان رشته باستان‌شناسی، مرمت و معماری پیرامون باستان‌شناسی این دو محوطه تاریخی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، کبری ابوعلی پنجم خردادماه 1402 با اعلام این خبر گفت: به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر حوزه دانشگاه با مباحث پیرامون باستان‌شناسی در محوطه‌های تاریخی و ارتباط‌گیری علمی میان این دو حوزه، روز پنجشنبه چهارم خردادماه نشستی تخصصی با عنوان «باستان‌شناسی ارجان و چغاسفلی» برگزار شد.

سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی محوطه ارجان و چغاسفلی افزود: در این نشست که به‌مناسبت هفته میراث‌فرهنگی در محل پایگاه میراث‌فرهنگی ارجان برگزار شد، دانشجویان و دانش‌­آموختگان رشته­‌های باستان­‌شناسی، مرمت و معماری در خصوص آخرین مباحث مطرح‌شده و پژوهش‌های علمی پیرامون محوطه ارجان بحث و گفت‌وگو کردند.

او ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های پیش روی این پایگاه، برگزاری نشست‌های تخصصی‌محور با حضور چهره‌های علمی و دانشگاهی و تلاش برای معرفی هرچه بهتر آثار و دست‌یافته‌های علمی موجود در محوطه‌های ارجان و چغاسفلی است که خوشبختانه با توجه به شرایط پیش‌ رو و حضور گرم دانشجویان، این امیدواری برای اجرای برنامه‌های علمی‌فرهنگی در سال جاری دوچندان شده است.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020306478847

برچسب‌ها