شانزدهمین جشنواره دشت شقایق‌ها در میامی سمنان برگزار شد

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی از برگزاری شانزدهمین جشنواره دشت شقایق‌ها خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سید محمدصادق رضویان با اعلام این خبر گفت: شانزدهمین جشنواره سفر به دشت شقایق‌ها با حضور گردشگران، علاقه‌مندان به طبیعت و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در کالپوش برگزار شد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی افزود: برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، محصولات لبنی و سوغات کالپوش، حضور گروه‌های گوناگون موسیقی سنتی از استان‌های هم‌جوار از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

رضویان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های زیبا در این جشنواره حضور کشتی‌گیران آلیش و قدردانی از قهرمانان این ورزش بومی است.

او گفت: علاقه‌مندان به طبیعت پس از برگزاری جشنواره برای تفریح از جنگل‌های دشت شاد و نام نیک، آبشار نام نیک و مناطق دیدنی روستای هدف گردشگری حسین‌آباد بازدید کردند.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی با اشاره به اینکه جشنواره شقایق‌های کالپوش هرساله اواخر اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، افزود: در برپایی این جشنواره علاوه بر دستگاه‌های اجرایی شهرستان میامی، مردم منطقه نیز مشارکت داشتند تا روزی خاطره‌انگیز برای گردشگران ثبت شود.

رضویان بابیان اینکه این جشنواره در سطح استان سمنان و کشور شناخته‌ شده است و هرساله بسیاری از مردم برای شرکت در آن برنامه‌ریزی می‌کنند، گفت: برگزاری این‌گونه رویدادها می‌تواند در توسعه و رونق گردشگری بخش کالپوش مؤثر باشد.

بخش کالپوش در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شمال شهر میامی در فصل بهار با دشت‌های پر از گل شقایق و در فصل تابستان با گل‌های آفتابگردان پذیرای گردشگران است.

قرار گرفتن در مجاورت پناهگاه حیات‌وحش خوش ییلاق از دیگر قابلیت‌های گردشگری این منطقه است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020308863417

برچسب‌ها