برگزاری شورای اداری شهرستان خرم‌آباد با محوریت ثبت جهانی بیشه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از برگزاری شورای اداری شهرستان خرم‌آباد با محوریت ثبت‌ جهانی روستای بیشه خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، عطا حسن‌پور با بیان این خبر گفت: شورای اداری شهرستان خرم‌آباد در راستای تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرای به منظور فراهم کردن شرایط ثبت جهانی روستای بیشه برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: در این نشست راهکارهای اساسی در خصوص اجرای شاخص‌های مهم روستا با حضور مدیران و کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت.

او با بیان اینکه روستای بیشه از نظر شاخص‌های تعریف شده در بین هشت روستای مهم کشور قرار گرفته افزود: مستندات این ساخت‌ها در حال جمع‌آوری و ارسال به سازمان جهانی جهانگردی است که امید داریم با موافقت این سازمان، روستای بیشه ثبت جهانی شود.

حسن‌پور بیان کرد: آبشار بیشه، ایستگاه راه‌آهن، پل تاریخی، رودخانه سزار، بافت روستایی، آداب و رسوم، غذای محلی، کوهستانی بودن و موسیقی محلی بخشی از ساخت‌های مهم روستای بیشه خرم‌آباد به شمار می‌روند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان به راه‌اندازی پویش مجازی ثبت‌ جهانی روستای بیشه اشاره و بیان کرد: از همه علاقه‌مندان و هم‌استانی‌های عزیز بخصوص اهالی رسانه و فعالان فرهنگی و اجتماعی تقاضای داریم در راستای انتشار مطالب مهم در خصوص شاخص‌های مهم‌ روستای بیشه در فضای مجازی برای رسیدن به این مهم نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020309309320

برچسب‌ها