جشنواره فرهنگی در روستای بیشه خرم‌آباد برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از برگزاری جشنواره فرهنگی در روستای بیشه خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور در این خصوص گفت: جشنواره فرهنگی در روستای بیشه با محوریت ثبت جهانی این روستای مهم گردشگری برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان بیان کرد: جشنواره فرهنگی روستای بیشه با همکاری فرمانداری خرم‌آباد و بخشداری سپیددشت و با حضور اقشار مختلف مردم و فعالان فرهنگی استان به منظور بررسی شاخص‌های این روستا برای ثبت در سازمان جهانی جهان‌گردی برگزار شد.

او با بیان اینکه معرفی آداب و رسوم فرهنگی در روستای بیشه یکی از مهم‌ترین شاخص‌های این روستا برای ثبت در فهرست جهانی به شمار می‌رود، افزود: برگزاری بازی‌های بومی‌محلی، پخت غذای محلی از جمله چزنک‌رغون و نان تیری، شعرخوانی در وصف روستا، موسقی محلی، برپایی سیاه‌چادر و راه‌اندازی بازارچه محصولات صنایع‌دستی از جمله بخش‌های این جشنواره بود.

حسن‌پور یادآور شد: روستای بیشه خرم‌آباد توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان هشت روستای مهم گردشگری کشور انتخاب شده که باید شاخص‌های آن برای ثبت در فهرست جهانی به سازمان جهانی جهانگردی ارسال شود.

انتهای پیام/  

انتهای پیام/

کد خبر 14020310309810

برچسب‌ها