پرداخت تسهیلات به 250 طرح مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان با بیان اینکه بخش عمده صادرات ‌استان \"سفال و سرامیک\" است، گفت: در یک سال گذشته ۲۵ میلیون دلار صادرات صنایع‌دستی در همدان ثبت شده است و بیش از 10 میلیارد و 570 میلیون تومان تسهیلات به 250طرح مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی پرداخت شده است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان،  محمد‌رضا خلجی، گفت: صنایع‌دستی همدان از جمله چرم، مبل و منبت، مرواربافی به کشورهای آذربایجان، ترکیه و ارمنستان صادر می‌شود و کشور عراق نیز از بازارهای مهم ما در حوزه سفال  سرامیک است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان با بیان اینکه استان همدان سال گذشته در بیش از 16 نمایشگاه حضور داشته است، بیان کرد: استان همدان سال گذشته با 242 هنرمند در  16نمایشگاه صنایع‌دستی حضور داشته و امسال نیز در تاریخ 14 تا 18 تیرماه قرار است همدان میزبان هنرمندان کشور در هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی باشد.

معاون صنایع‌دستی استان همدان درباره پرداخت تسهیلات در این بخش نیز عنوان کرد: در سال گذشته در بخش مشاغل خانگی10 میلیارد و 570 میلیون تومان تسهیلات به 250طرح  پرداخت شده است.

خلجی با بیان اینکه بیشترین کارگاه‌های صنایع‌دستی در لالجین، ملایر و تویسرکان فعال است، افزود: ظرفیت‌های زیادی در حوزه سفال در لالجین، مبل ومنبت درشهر جهانی ملایر و بخش عمده‌ای از جمعیت، لالجین، ملایر، تویسرکان در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی استان همدان فعالیت دارند.

او با اشاره به اینکه در حوزه صنایع‌دستی حمایت از کارآفرینان در اولویت قرار دارد، گفت: باید زمینه عرضه و فروش محصولات کارآفرینان حوزه صنایع‌دستی فراهم شود زیرا بدون فروش محصولات، کارآفرین این حوزه تبدیل به یک بدهکار بانکی می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020311889817

برچسب‌ها