صدور بیش از 130 مجوز فعالیت صنایع‌دستی در ماه‌های ابتدایی سال 1402

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از صدور بیش از ۱۳۰ مجوز فعالیت در زمینه صنایع دستی شامل پروانه تولید انفرادی، کارت شناسایی و پروانه تولید کارگاهی در ماه های ابتدایی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، رحیم خاکی با علام این خبر اظهار کرد: از این تعداد، ۷۲ پروانه تولید انفرادی عمدتاً در رشته‌های گلیم‌بافی، سفال و سرامیک، زیورآلات سنتی، تولیدات چرمی دست دوز، رشته‌های صنایع چوبی شامل معرق منبت خراطی و کنده‌کاری چوب صادر شده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: همچنین ۵۰ کارت شناسایی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی طی این مدت صادر شده است. 

خاکی صدور پروانه‌های کارگاهی را از دیگر اقدامات در راستای توسعه صنایع‌دستی در استان عنوان کرد و گفت: هشت پروانه تولید کارگاهی و دو جواز تأسیس در سال جاری صادر شده که این پروانه‌های کارگاهی عمدتاً در رشته‌های سفال و سرامیک، صنایع چوبی و گلیم‌بافی هستند. 

او با اشاره به حمایت همه جانبه از صنایع‌دستی ادامه داد: صدور پروانه‌های صنایع‌دستی از جمله پروانه‌های تولید انفرادی، کارگاهی و کارت شناسایی، مقدمه‌ای برای حمایت‌های بعدی از هنرمندان صنایع‌دستی از جمله معرفی برای دریافت تسهیلات بانکی و گسترش فعالیت و اشتغال آن‌هاست و همکاری بانک‌ها برای پرداخت وام به هنرمندان ضرورت دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020316537301

برچسب‌ها