آغاز عملیات مرمت مدرسه حجتیه بروجرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی لرستان از آغاز فاز جدید عملیات مرمت مدرسه تاریخی حجتیه بروجرد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با بیان این خبر گفت: با تامین اعتبار لازم، مرحله جدید مرمت مدرسه تاریخی حجتیه بروجرد آغاز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی لرستان اظهار داشت: در این مرحله از عملیات مرمت مدرسه حجتیه بروجرد، اجرای طاق‌بنا، مرمت و بندکشی دیواره‌ها، اجرای بخشی از کف‌سازی و مرمت درب و پنجره‌های بنا در دستور کار قرار دارد.

او با بیان اینکه برای این مرحله از عملیات مرمت مدرسه حجتیه بروجرد بیش از 5 میلیاردریال اعتبار اختصاص یافته افزود: حفاظت از بناهای تاریخی استان از مهترین برنامه‌ها و اولویت‌های این اداره‌کل به شمار می‌رود و تلاش می‌کنیم در این راستا با جذب اعتبارات گام برداریم.

حسن‌پور بیان کرد: این مدرسه تاریخی در دوران قاجار و به دستور مرحوم آیت الله حاج‌مولا اسدالله حجتی(ره) که یکی از فضلای بروجرد بود ساخته شده و یکی از عناصر تاریخی ارزشمند شهرستان بروجرد به شمار می‌رود که دارای شاخصه فرهنگی و تاریخی دیرینه‌ای‌است .

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی لرستان اضافه کرد: مدرسه حجتیه برجرد در سال ۱۳۸۳ و به شماره ۱۱۲۶۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020317309724

برچسب‌ها