افتتاح نخستین کارگاه اقامتی و آموزشی سفال شمال کشور در سیاهکل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از افتتاح نخستین کارگاه اقامتی شمال کشور در سیاهکل خبر داد و گفت: این کارگاه اقامتی با محوریت آموزش سفال در روستای دیماسرای سیاهکل همزمان با هفته صنایع‌دستی به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی چهارشنبه 17 خرداد 1402 اظهار ‌کرد: صنایع‌دستی گیلان در رشته‌های مختلف کشور حرف برای گفتن دارد که گسترش این صنعت در استان مورد تاکید است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از افتتاح نخستین کارگاه اقامتی شمال کشور در سیاهکل خبر داد و افزود: این کارگاه اقامتی با محوریت آموزش سفال در روستای دیماسرای سیاهکل همزمان با هفته صنایع‌دستی به بهره‌برداری رسید.

او با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش در بخش‌های مختلف اضافه کرد: انتقال آموزه‌های سفالگری و صنایع‌دستی به نسل جوان موجب ماندگاری این صنعت می شود.

جهانی با بیان اینکه حفظ سنت‌های ناب گذشته در اولویت قرار دارد، گفت: ایجاد کارگاه‌های آموزشی با محوریت گسترش صنایع‌دستی و سفالگری، به مانایی و حفظ این صنعت کمک می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به وجود تنها سه کارگاه اقامتی ویژه سفال در کشور، افزود: گیلان صاحب تنها کارگاه اقامتی و آموزشی سفال شمال کشور شده که از لحاظ کیفیت و بازدهی بسیار بالا است.

او با اشاره به سهم خوب صنایع‌‌دستی در بخش اشتغال، اضافه کرد: با راه‌اندازی کارگاه اقامتی و آموزشی سفال در سیاهکل در فاز نخست برای ۱۰ نفر شغل ایجاد شده است.

جهانی در پایان گفت: برای راه‌اندازی فاز نخست کارگاه اقامتی و آموزشی سفال در سیاهکل بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده‌ است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020317709670

برچسب‌ها