افتتاح کارگاه خراطی در آستانه اشرفیه/ بازارچه دائمی صنایع‌دستی ایجاد شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از افتتاح کارگاه خراطی در آستانه اشرفیه به مناسبت هفته صنایع‌دستی خبر داد و گفت: ایجاد بازارچه دائمی فروش تولیدات صنایع‌دستی در آستانه اشرفیه در اولویت قرار دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، ولی جهانی چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ در حاشیه افتتاح این کارگاه صنایع‌دستی اظهار کرد: صنایع‌دستی در گیلان، جایگاه خوبی نزد مردم پیدا کرده و علاقه‌مندان زیادی این حرفه را در شاخه‌ها و رشته‌های مختلف دنبال می‌کنند که این مهم باید استمرار یابد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: ایجاد کارگاه‌های خراطی ضمن ایجاد شغل و درآمدزایی، با هدف احیای رشته‌های صنایع‌دستی دنبال می‌شود.

او با اشاره به افتتاح چندین پروژه در اولین روز گرامی‌داشت صنایع‌دستی در استان، بیان کرد: با راه‌اندازی کارگاه اقامتی، فروشگاه صنایع‌دستی و کارگاه خراطی در نخستین روز هفته صنایع‌دستی برای ۲۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

جهانی با بیان اینکه فعالان صنایع‌دستی حمایت می‌شوند، گفت: نگاه ترویجی به صنایع‌دستی در کنار اقتصادی‌سازی و ایجاد اشتغال در این صنعت مورد توجه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش صنایع دستی، افزود: دولت سیزدهم به مشاغل خانگی بویژه در حوزه صنایع دستی نگاه حمایتی دارد.

او با اشاره به نشست مشترک با نماینده و معاون فرماندار آستانه اشرفیه، بیان کرد،: در این نشست مشکلات و مسائل حوزه صنایع‌دستی بویژه در بخش بازاریابی احصا و مورد بررسی قرار گرفت.

جهانی با تاکید بر لزوم ایجاد بازارچه دائمی فروش محصولات و تولیدات صنایع‌دستی در گیلان، اضافه کرد: ایجاد بازارچه دائمی فروش تولیدات صنایع‌دستی در آستانه اشرفیه در اولویت است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020318709644

برچسب‌ها