برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در آرامگاه نادری مشهد

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی آرامگاه نادری مشهد گفت: به‌مناسبت هفته صنایع‌دستی، نمایشگاه تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی زندانیان ندامتگاه مرکزی مشهد در محل آرامگاه و موزه نادرشاه افشار برپا شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از  روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حسین ابراهیمی با اعلام این خبر افزود: با هماهنگی به‌عمل آمده بین معاونت صنایع‌دستی استان و اداره اشتغال، حرفه.آموزی و کارآفرینی زندان مشهد، نمایشگاه تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی زندانیان ندامتگاه مرکزی مشهد در محل آرامگاه و موزه نادرشاه افشار برپا شد.

 مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نادری مشهد ادامه داد: در این نمایشگاه آثار هنری قابل توجه که توسط زندانیان ندامتگاه مرکزی مشهد تولید شده است، در رشته‌های معرق چرم، معرق چوب، فیروزه‌کوبی، منبت.کاری و کنده‌کاری چوب، گلیم و جاجیم و ... به نمایش گذاشته شده است.

ابراهیمی اظهار کرد: نفاست و ظرافت برخی از آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه به گونه‌ای است که حیرت بازدیدکنندگان را برانگیخته و بنابر اعلام برخی از مراجعه‌کنندگان این نمایشگاه تصور آن‌ها از زندانی و تولیدات هنری زندانیان را تغییر داده است.

او گفت: برابر هماهنگی صورت گرفته این نمایشگاه که در تالار شماره دو باغ موزه و آرامگاه نادرشاه افشار برپا شده است، از هجدهم تا پایان خرداد ماه دایر خواهد بود.

ابراهیمی یادآور شد: مجموعه فرهنگی تاریخی نادری در چهارراه شهدا مشهد و در امتداد خیابان آیت الله شیرازی و فاصله 500 متری از حرم مطهر رضوی، همه روزه از ساعت 9 تا 18 آماده پذیرایی و خدمت‌رسانی به گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ ایران است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402032077025

برچسب‌ها