افتتاح کارگاه تولیدصنایع‌دستی هنرکده ثنا در اراک

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از افتتاح کارگاه صنایع‌دستی پیکره‌های چوبی هنرکده ثنا در شهرستان اراک خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان امروز 23 خردادماه 1402 در آیین افتتاح کارگاه تولیدی صنایع‌دستی در منطقه مشهد میقان شهرستان اراک به مناسبت 20 خردادماه روز جهانی و هفته ملی صنایع‌دستی اظهار کرد: در این کارگاه تولید انواع پیکره‌های چوبی و انواع قاب، جعبه‌های بسته‌بندی صنایع‌دستی با مدیریت مهدی شریفی تولید می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه برای راه‌اندازی این کارگاه تولیدی 6 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، ادامه داد: برای افتتاح این کارگاه از هیچ‌گونه تسهیلات بانکی استفاده نشده است.

او افزود: با راه‌اندازی این کارگاه، 6 صنعتگر فعالیت می‌کنند و برای 20 نفر به صورت غیر مستقیم  اشتغال‌زایی شده است.

مرزبان با اشاره به نقش صنایع‌دستی در معرفی فرهنگ و تمدن مردم در نقاط مختلف، گفت: توجه به این حوزه می‌تواند به پیشبرد اقتصاد مقاومتی و همچنین رشد و اعتلای هنر و فرهنگ کشور و استان و شهرستان کمک کند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه توسعه فعالیت صنایع‌دستی در جوامع شهری، روستایی و عشایری، اهداف ایجاد اشتغال پایدار در جامعه را محقق می‌کند، تصریح کرد: گرامی‌داشت روز جهانی صنایع‌دستی، قدردانی از تلاش و همت زنان و مردانی است که با روح و جان خود از مواد اولیه بی‌جان، آثاری فاخر که نشان‌ از  اوج خلاقیت و هنر در ایران اسلامی است، خلق می‌کنند و فرهنگ غنی این مرز و بوم را به خانه‌ها می‌آورند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402032372259

برچسب‌ها