کارگروه سوغات استاندارد در استان خراسان رضوی تشکیل می‌شود

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: کارگروه سوغات استاندارد در استان خراسان رضوی تشکیل می‌شود که صنایع‌دستی یکی از گروه‌های مورد نظر این کارگروه است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از  روابط‌عومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد سجادی دوشنبه 22 خرداد ماه 1402 در نخستین همایش تخصصی هنر سنگ‌تراشی که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: استانداردسازی کالا و خدمات نقش مهمی در توسعه صادرات دارد و با استانداردسازی صنایع‌دستی نیز کیفیت محصولات در این حوزه ارتقا پیدا می‌کند.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی تدوین استاندارد را نیازمند همکاری و همراهی فعالان و متخصصان آن حوزه عنوان کرد و ادامه داد: برای تدوین استاندارد برای رشته‌های مختلف صنایع‌دستی نیازمند حمایت و همکاری هنرمندان صنایع‌دستی هستیم.

او یادآور شد: برای صنایع‌‌دستی استان خراسان رضوی 6 استاندارد ملی تدوین شده که 2 استاندارد مربوط به سنگ هرکاره، و 2 استاندارد مربوط به تراش فیروزه و استانداردهای دیگر برای مرصع‌کاری (گوهرنشانی) و حکاکی روی عقیق تدوین شده است.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی  درباره اهمیت استانداردسازی صنایع‌دستی گفت: با توجه به وجود مضجع شریف امام رضا (ع) در مشهد، حضور میلیونی زائران در استان خراسان رضوی فرصت مغتنمی برای فروش محصولات صنایع‌دستی است البته به ارزیابی و رتبه‌بندی کیفیتی برای این محصولات نیاز است.

او با اشاره به مصوبه شورای استاندارد استان خراسان رضوی برای تشکیل کارگروه سوغات استاندارد اظهار کرد: 12 گروه سوغات باید استانداردسازی شود که صنایع‌دستی یکی از این موارد است تا با استانداردسازی، زائران با اطمینان کافی سوغات را خریداری کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020323770588

برچسب‌ها