پیگیر رفع مشکلات هنرمندان صنایع‌دستی با همکاری مسئولان ذی‌ربط استان همدان هستیم

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های رزن و درگزین گفت: با همکاری مسئولان ذی‌ربط استانی پیگیر رفع مشکلات صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی استان هستیم.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، به ‌مناسبت هفته صنایع‌دستی، نشست همفکری جمعی از هنرمندان، صنعتگران و پیشکسوتان صنایع‌‌دستی شهرستان رزن و درگزین با رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های رزن و درگزین برگزار شد.

در این نشست که روسای امور مالیاتی، اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی، مدیر تامین اجتماعی و جمعی از هنرمندان و استادان صنایع‌دستی حضور داشتند و پیرامون وضعیت صنایع‌دستی و صنعتگران به  بحث و گفت‌وگو نشستند.

شهروز کهیایی در این نشست گفت: صنایع‌دستی بخشی از پیکره فرهنگی هر ملت و آیینه اندیشه‌ها، آرمان‌ها و باورهای آنان است و برای ایجاد فرصت اشتغال یک ظرفیت بی‌پایان است که دارای دو وجهه فرهنگی و اقتصادی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستانهای رزن و درگزین افزود:بدون شک یکی از افتخارات هر ملت و کشوری، صنایع بومی و دستی آن کشور است، چرا که این صنعت و به عبارتی این هنرصنعت بی‌بدیل و بی‌رقیب، حاصل ذوق و هنر، سلیقه، ابتکار و خلاقیت هنرمندان و صنعتگران عزیزی است که صبورانه آداب، سنن و رسوم و در یک کلام پیام فرهنگی نسل ها را در محصولات تولیدی‌شان متجلی کرده و از آن پاسداری می‌کنند.

این مقام مسئول هنرمندان صنایع‌دستی را به عنوان یکی از بخش‌های دخیل در تثبیت جایگاه گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دانست و ارتقای کیفیت محصولات، عرضه متناسب با بازار مصرف، رقابتی بودن، نوآوری و اشتغال‌زایی در عرصه صنایع‌دستی شهرستان را خواستار شد.

شهروز کهیایی در پایان به مشکلات موجود بر سر راه تولید و عرضه صنایع‌دستی و رفع مشکلات این حوزه در راستای حمایت از صنعتگران استان تأکید کرد و گفت: با همکاری مسئولان ذی‌ربط استانی پیگیر رفع مشکلات صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی استان هستیم.

او از تلاش برای تشکیل انجمن‌ هنرهای صنایع‌‌دستی در شهرستان  رزن و درگزین خبر داد و گفت: راه نجات صنایع‌دستی ‌استان تشکیل این انجمن است.

کهیایی تصریح کرد: براساس شیوه‌نامه تشکیل انجمن‌ هنرهای صنایع‌دستی شهرستان تلاش می‌کنیم تا شاهد تشکیل و تقویت این انجمن در رزن ودرگزین باشیم و تشکیل انجمن‌ هنرهای صنایع‌دستی از اموری است که می‌تواند راهگشا و تسهیل‌گر ارتباط همه هنرمندان با مجموعه دولتی باشد.

او ادامه داد: راه نجات صنایع‌دستی ‌استان تشکیل انجمن صنایع‌دستی است، چرا که مطالبات در شکلی کانالیزه شده و دقیق مطرح خواهد شد و این امر زمینه برای ارائه راهکارهای لازم در راستای حل مشکلات و تامین مطالبات فعالان این حوزه را فراهم خواهد کرد.

هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی نیز ضمن تشکر از برگزاری این نشست، دغدغه های خود بابت مشکلات مالیات، بیمه، و… را مطرح کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020323889500

برچسب‌ها