ارائه بیش از ۳ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در ابهر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر با بیان اینکه صنایع دستی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: بیش از ۳ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در شهرستان ابهر اختصاص یافت.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان؛ محمدعلی عطایی گفت: شهرستان ابهر به واسطه واقع شدن در موقعیت مناسب جغرافیایی و دسترسی به راه‌های ارتباطی مناسب و زیرساخت‌های مربوطه و نیز موقعیت اکوتوریستی و طبیعی و برخورداری از منابع و مناظر و میراث تمدنی قدیم در شمال غرب کشور با آثار شناخته شده و تاثیرگذار در این حوزه قابلیت‌های فراوانی که در توسعه و تاثیرگذاری اقتصادی برای اشتغال پایدار و ایجاد ثروت به عنوان موتور محرکه اقتصادی می‌تواند ایفا کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر افزود: صنایع دستی شناسنامه و اعتبار یک کشور تلقی می‌شود، به گونه‌ای که می‌تواند روایت‌گر یک داستان باستانی از تمدن یک کشور و ملت باشد که قطعا اهمیت دارد.

عطائی عنوان کرد: در تعریف صنایع دستی باید گفت در این صنعت هنرمند با بهره‌گیری از هنر دست خود و با کمک ابزارهای اولیه و در دسترس یک ابزار یا دست‌ساز هنری که صنایع‌دستی نامیده می‌شود، خلق می‌کند.

او گفت: هیچ کس نمی‌تواند منکر این واقعیت باشد که ایران یکی از قدیمی‌ترین صادرکننده‌ها و تولیدکنندگان هنرهای دستی به تمام جهان بوده است و همیشه در اغلب صنایع دستی حرف اول را زده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر اظهار کرد: صنایع‌دستی ضمن ایجاد اشتغال برای جوامع بومی و سنتی به بهبود معیشت و اقتصاد و ارتقا سطح زندگی این مردمان هم کمک چشمگیری کرده است.

عطایی تصریح کرد: از رشته‌های صنایع دستی فعال در شهرستان ابهر می‌توان خراطی، معرق کاری، منبت کاری، مصنوعات چرمی، چاقوسازی (چلنگری)، پته دوزی، سرمه دوزی، البسه محلی، ساخت سازه‌های سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و ملیله‌کاری را نام برد. برای اولین بار در سطح استان زنجان کارگاه بزرگ ملیله کاری در شهرستان ابهر راه اندازی شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهربا بیان اینکه حمایت از هنرمندان با پرداخت تسهیلات صورت می‌گیرد، گفت: تعداد وام تبصره ۱۸ به ۲۷ طرح به مبلغ ۵ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان و مشاغل خانگی ۲۸ طرح به مبلغ ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است که ۷۰ درصد این مبالغ پرداخت شده و برای ۷۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

عطایی تصریح کرد: در شهرستان ابهر صادرات در زمینه سفال به صورت فروش اینترنتی صورت می‌گیرد. هر چقدر پرچم پر افتخار صنایع دستی ایران برافراشته‌تر شود نه تنها می‌توانیم فرهنگ و هنر غنی کشورمان را به جهانیان بشناسانیم بلکه صنعتگران عزیز کشورمان و بالاخص شهرستان ابهر از رفاه و آینده بهتری برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020323931202

برچسب‌ها