بزرگداشت آیین ثبت‌ملی قصه‌گویی ایرانی در خوزستان برگزار شد

بزرگداشت آیین ثبت‌ملی قصه‌گویی ایرانی به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی و تعاملات فرهنگی، همزمان با سراسر کشور در خوزستان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، آیین ثبت‌ملی قصه‌گویی ایرانی توسط اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، آستان مقدس علی‌بن مهزیار اهوازی، سازمان‌ انجمن‌‍های مردم‌نهاد و سازمان اوقاف و امور خیریه استان  23 خردادماه 1402 در محل بازارچه دائمی صنایع‌دستی شهیدهادی کجباف اهواز برگزار شد.

حبیب آل‌کُرد سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در این آیین ضمن تقدیر و تشکر از حضور هنردوستان در این رویداد فرهنگی، قصه را حکایتی دانست که بر انسان گذشته است و این باور کهن را در باشکوه‌ترین کتاب آسمانی، قرآن کریم را بهترین تجلی از حقیقت آن عنوان کرد.

سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در ادامه افزود: قصه‌ها را می‌توان ابزاری برای بیداری انسان معرفی کرد که به زندگی او معنا می‌بخشد و آداب زیستن را به او می‌آموزد.

از جمله بخش‌های این رویداد فرهنگی، شاهنامه‌خوانی و قصه‌گویی بود که باحضور جمعی از علاقه‌مندان به عرصه هنر و فرهنگ اجرا شد.

آیین بزرگداشت ثبت‌ملی قصه‌گویی ایرانی در خوزستان به‌عنوان یکی از برنامه‌های جنبی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات و نمایشگاه تجسمی نقش‌هایی به رنگ واقعیت، با حضور حبیب آل‌کرد سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، غلامرضا سلمان‌پور سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی خوزستان و جمعی از کودکان و مسئولان استانی و علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی به میزبانی بازارچه دائمی صنایع‌دستی اهواز برگزار شد.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14020324478836

برچسب‌ها