آلبوم فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری خراسان رضوی تدوین می‌شود

معاون سرمایه‌گذاری و تامین‌منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: آلبوم فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری خراسان رضوی در دست تهیه است و طرح تحول گردشگری مشهد نیز با همکاری جهاد دانشگاهی استان تدوین می‌شود.

به گزارش میراث‌‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، احمد دیناری امروز چهارشنبه 24 خرداد ماه 1402 در همایش تخصصی بایدها و نبایدهای مالیاتی و بیمه‌ای پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری که در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، با بیان این مطلب تصریح کرد: تامین مالی، بیمه و مالیات مهم‌ترین چالش‌های شناسایی شده در حوزه سرمایه‌گذاری است که تلاش می‌کنیم با آگاهی‌ و اطلاع‌رسانی از قوانین و مقررات به سرمایه‌گذاران این چالش‌ها را به حداقل کاهش دهیم.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین‌منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های استان برای جذب سرمایه‌گذاری اظهار کرد: در حال حاضر 201 پروژه با حجم سرمایه‌گذاری 900‌ هزار میلیارد ریال در استان داریم که حدود یک سوم پروژه‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری کشور را شامل می‌شود.

دیناری تصریح کرد: در سال 1400 به میزان یک‌هزار و 600 نفر اشتغال و در سال 1401 تعهد اشتغال 2‌هزار و 852 نفر بوده اما به میزان 4‌هزار و 515 نفر شغل جدید از محل صدور مجوز بهره‌برداری در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی ایجاد کرده‌ایم.

او یادآور شد: عملکرد اشتغال‌زایی در سال 1401 به میزان حدود سه برابر سال قبل‌تر بوده و در این زمینه رتبه نخست را داشته‌ایم.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین‌منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تصریح کرد: در سال گذشته 4‌هزار و 500 تخت به ظرفیت اقامت مشهد اضافه شده که رشد در این زمینه نیز دو برابر بوده است.

دیناری یادآور شد: مجموع جذب سرمایه خارجی در حوزه‌های مختلف استان حدود 160 میلیون  دلار بوده که 90 میلیون دلار آن مربوط به حوزه گردشگری بوده است که سهم بالایی است.

او افزود: سال 1402 برای 60 پروژه گردشگری و هتلداری خراسان رضوی مجوز بهره‌برداری صادر کردیم که حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها 10 هزار میلیارد تومان (100 هزار میلیارد ریال) بوده و برای 2‌هزار و 200 نفر نیز اشتغال ایجاد کرده است.

دیناری گفت: همچنین سال گذشته 120 موافقت اصولی و مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری صادر کردیم که حجم سرمایه‌گذاری آن‌ها 12 هزار میلیارد تومان (120 هزار میلیارد ریال) بوده که بیشترین حجم سرمایه‌گذاری گردشگری در بین استان‌های کشور است.

در ادامه جلال موسوی مشاور و مدرس امور مالی و مالیاتی به برخی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه بیمه و مالیات سرمایه‌گذاران اشاره و تاکید کرد: اگر چه برخی فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری به خصوص در حوزه گردشگری از معافیت‌های مالیاتی برخوردارند اما هر سرمایه‌گذار باید تکالیف قانونی خود در این زمینه را انجام دهد.

او افزود: با توجه به این تراکنش‌های حساب مرجع تعیین مالیات محسوب می‌شود، سرمایه‌گذاری از همان ابتدای آغاز به کار و شروع فرآیند سرمایه‌گذاری هر نوع تراکنش مالی که در حساب‌ها دارد را مد نظر داشته باشد و برای برخورداری از معافیت در اداره امور مالیاتی پرونده تشکیل دهد.

همایش تخصصی بایدها و نبایدهای مالیاتی و بیمه‌ای با حضور مشاوران، سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه سرمایه‌گذاری  و گردشگری در موزه بزرگ خراسان برگزار شد و در پایان این نشست به سوالات و پرسش‌های حاضران پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020324770287

برچسب‌ها