دومین نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در شهرستان فریمان افتتاح شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فریمان گفت: دومین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی و سوغات در این شهرستان با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و فرماندار فریمان افتتاح شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی محمد جواد بلبلی امروز چهارشنبه 24 خرداد ماه 1402 با اعلام این خبر افزود: این  نمایشگاه در راستای سیاست‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، هم‌زمان با هفته صنایع‌دستی با هدف حمایت از هنرمندان و تولیدکنندگان فعال در عرصه صنایع‌دستی وهم‌چنین ایجاد شور و نشاط  و آشنایی شهروندان با اقوام، صنایع دستی و سوغات مناطق مختلف کشور برپا شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فریمان ادامه داد: این نمایشگاه دارای بیش از 80 غرفه است که 60 غرفه آن به صنایع‌دستی و سوغات شهرها و استان‌های مختلف کشور و به صورت رایگان  در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی و سایر تولیدکنندگان فریمان قرار داده شده است.

او تصریح کرد: تعداد سه غرفه دیگر در فضای بیرونی نمایشگاه به صورت چادر عشایری از شهرهای گنبد کاووس، بجنورد و مشهد برپا شده که به ارائه محصولات صنایع‌دستی و سوغات منطقه خود می‌پردازند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فریمان گفت: غرفه‌داران فریمانی در رشته‌ سفال و سرامیک، رودوزی سنتی، لباس محلی، چرم‌دوزی، گلیم‌بافی، طراحی و نقاشی، عروسک‌سازی، گیاهان دارویی، عرقیات گیاهی و دمنوش‌های مختلف دارای غرفه‌هایی به صورت رایگان هستند.

بلبلی افزود: در این نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات استان‌های مختلف کشور از جمله کردستان مازندران، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان(گرگان) و شهرهای مختلف استان از جمله کاشمر، مشهد، تربت جام، تربت حیدریه، قوچان، نیشابور  و...  عرضه شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فریمان تصریح کرد: این نمایشگاه تا 27 خرداد ‌ماه جاری از ساعت 16 تا 22 در محل سالن ورزشی مرحوم موسوی واقع در حاشیه خیابان شاهد، کنار پارک بانوان پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020324770534

برچسب‌ها