وجود هنرمندان خلاق و چیره‌دست نشان از پیشینه کهن نطنز دارد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نطنز در دیدار با اساتید و هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرستان نطنز، وجود هنرمندان خلاق، چیره‌دست و سخت‌کوش را نشان از پیشینه کهن این شهرستان دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، روز گذشته 26 خردادماه و به مناسبت گرامیداشت هفته صنایع‌دستی، حسین یزدانمهر رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نطنز به همراه محمد عباس ظریفی فرماندار نطنز و جمعی از مدیران شهرستان با تعدادی از هنرمندان و پیشکسوتان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرستان دیدار و همچنین تعدادی از کارگاه‌های فعال صنایع‌دستی را بازدید کردند.

حسین یزدانمهر در حاشیه این بازدید گفت: پیشینه کهن شهرستان نطنز گواه بر وجود هنرمندان خلاق، سخت‌کوش و چیره‌دست است که از عمق تاریخ و تمدن کهن این دیار نشات گرفته است.

او ادامه داد: در دیدار امروز از هنرمندان و پیشکسوتان صنایع‌دستی و همچنین کارگاه‌های صنایع‌دستی فعال همچون کارگاه خراطی، سفال، سرامیک، کاشی و میناکاری از نزدیک با مشکلات و مسائل پیش روی هنرمندان در این حوزه آشنا و برنامه‌ریزی‌های لازم به‌منظور رفع این مشکلات انجام شد.

محمدعباس ظریفی فرماندار شهرستان نطنز نیز گفت: معتقدیم اثر هنرمند تراوشی از تمام وجود اوست و خلق آثار گران‌قدرشان درواقع منبعث از جان‌مایه ایشان و بیانگر ذوق و احساسی لطیف است.

او ادامه داد: بی‌تردید این آثار هنری بسیار بار ارزش است و علاوه بر لزوم قدرشناسی ما نسبت به هنرمندان و پیشکسوتان صنایع‌دستی، لازم است تا مسئولین بیش‌ازپیش این هنرمندان و پیشکسوتان را دریابیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402032523611

برچسب‌ها