عملیات آسفالت‌ریزی مسیر منتهی به مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب آغاز شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: با دستور استاندار عملیات آسفالت‌ریزی مسیر منتهی به مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب آغاز شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری 25 خرداد 1402 با اعلام این مطلب اظهار کرد: پس از سفر یک ماه پیش وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به تکاب و وصول گلایه‌هایی در خصوص وضعیت نامناسب جاده منتهی به مجموعه جهانی تخت سلیمان اقدامات لازم برای سامان‌دهی این مسیر انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: سپس با طرح این موضوع در جلسات شورای اداری، استاندار دستورات لازم در خصوص آسفالت‌ریزی این مسیر را صادر و در نهایت با پیگیری‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، آسفالت‌ریزی مسیر پنج کیلومتری منتهی به مجموعه جهانی تخت سلیمان توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان آغاز شد.

او ادامه داد: با توجه به جهانی بودن این مجموعه و شروع سفرهای تابستانی ساماندهی این مسیر بیش از پیش ضرورت داشته و با تقویت زیرساخت‌های جاده‌ای در مسیر منتهی به جاذبه‌های گردشگری بسترهای لازم برای انجام سفرهای ایمن و توسعه صنعت گردشگری فراهم می‌شود.

صفری خاطرنشان کرد: مجوعه جهانی تخت سلیمان تکاب یکی از مقاصد بسیار مهم برای علاقه‌مندان، متخصصان و گردشگران داخلی و خارجی است و برای معرفی و شناساندن این مجموعه مفاخر نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان هستیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020325378619

برچسب‌ها