انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی زنجان و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی مابین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به‌مناسبت هفته صنایع‌دستی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سیدسعید صفوی گفت: بهره گیری از ظرفیت‌ها و فضاهای فرهنگی دو دستگاه در جهت ارتقا و اعتلای اندیشه و فرهنگی اسلامی و ایرانی در سطح استان، ایجاد و توسعه کتابخانه مشارکتی، آموزش صنایع‌دستی، همکاری‌های پژوهشی و آموزشی مشترک، ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و اطلاعات مورد نیاز علاقه‌مندان و گردشگران از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: موقعیت ویژه کتابخانه‌های عمومی از نظر تعامل با لایه‌های مختلف مردم و به عنوان مکانی فرهنگی که محل تردد عموم مردم است می‌تواند بستر مناسبی را برای ارائه و آموزش هنر و صنایع دستی هنرمندان استان باشد که نتیجه آن نیز به سود مردم و رونق گرفتن کسب و کارهای کوچک خواهد بود.

او در پایان اظهار امیدواری کرد: با بهره مندی مطلوب از ظرفیت‌های طرفین تفاهم‌نامه، زمینه‌های توسعه و رونق حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فراهم آمده و رونق و توسعه منطقه بیش از پیش حاصل شود.

محمد رضاخانی با بیان اینکه کسب و کار کوچک، ایده‌ای برای ایجاد یک کسب و کار بر اساس تولید یک محصول یا ارائه خدمت به مصرف‌کنندگان است، افزود: در این میان، کتابخانه‌های عمومی یکی از مراکز مهم و تاثیرگذار در این حوزه به‌شمار می‌رود، چون کتابخانه‌های عمومی نهادهایی فرهنگی و اجتماعی هستند که نسبت به اعتلای آگاهی و اطلاعات جامعه مسئولیت دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تاکید کرد: از همین‌رو، این کتابخانه درصدد برآمده با برقراری ارتباط با موسسات و سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی استان، کسب و کارهای کوچک را در کتابخانه راه اندازی کند و خدمات جدیدی را در این زمینه ارائه دهد تا نوجوانان، جوانان و بانوان خانه‌دار عضو کتابخانه، راه‌اندازی این‌گونه کسب و کارها را بدون کوچک‌ترین ریسک و سرمایه اولیه آغاز و تجربه کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020325931188

برچسب‌ها