تقدیر از 2 هنرمند صنایع‌دستی هرمزگان در رویداد سه‌گام

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: از دو هنرمند هرمزگانی در اختتامیه رویداد سه‌گام تقدیر شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، ساناز رمجی با اعلام این خبر گفت: رویداد ملی سه‌گام با هدف پیوند طراحان و تولید کنندگان منسوجات سنتی و صنایع‌دستی مرتبط در طراحی لباس ایرانی برگزار شد که آثار دو هنرمند هرمزگانی در اختتامیه این رویداد به عنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب شد.

او ادامه داد: آثار خانم‌ها فرخنده بادروج و ریحانه اعرابی به لحاظ ویژگی فرهنگی و هنری و مهارت در تکنیک، طراحی و تولید صنایع‌دستی در گروه رودوزی‌های سنتی به عنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب شدند.

رویداد ملی سه گام از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد که چارچوب آن به این صورت بود که در گام اول پارچه‌های دستبافت کلیه مناطق ایران، رودوزی‌های سنتی و پارچه‌های چاپ سنتی منتخب در معرض نمایش قرار می‌گرفت، در گام دوم هنرمندان طراح لباس از این ظرفیت ملی و فرهنگی در طراحی لباس بهره بردند و در گام سوم نیز تولید لباس به سبک امروز مدنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020326395649

برچسب‌ها