ممقان‌دوزی هنر برگزیده بخش هنرمندان و تکریم خالقان هنر آذربایجان‌ شرقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی از انتخاب ممقان‌دوزی به عنوان هنر برگزیده بخش هنرمندان و تکریم خالقان هنر خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه‌زاده ضمن اعلام این خبر گفت: به دنبال برگزاری رویداد فرهنگی پیوند طراحان و تولیدکنندگان منسوجات و صنایع‌دستی مرتبط با طراحی امروز ایرانی با حضور معاون صنایع‌دستی کشور، هنرمند ممقان‌دوزی استان به عنوان هنرمند برگزیده این رویداد انتخاب شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: الهام هاشمی هنرمند فعال در هنر ممقان‌دوزی در گام دوم این رویداد با عنوان کاربرد منسوجات و صنایع دستی مرتبط در طراحی لباس امروز ایرانی موفق به دریافت لوح افتخار و هدیه ویژه این رویداد شد.

حمزه‌زاده اظهار کرد: هدیه ویژه این رویداد یک نشان با تلفیق هنر ملیله‌کاری و ممقان‌دوزی بود که توسط هنرمندان آذربایجان شرقی به سفارش وزارت مربوطه تهیه و تولید شده بود شد و با معرفی هنر ممقان‌دوزی بعنوان یکی از روش‌های سوزندوزی این استان توانست این هنر بی‌بدیل را به خوبی در سطح کشور معرفی کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402032742404

برچسب‌ها