رونمایی از الواح ثبت جهانی ابریشم ایران و کتاب صنعت نوغان گیلان

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان، جمعی از مقامات استانی و شهرستانی، از الواح ثبت ثبت جهانی ابریشم ایران و کتاب صنعت نوغان گیلان در مسیر جاده ابریشم، در لنگرود رونمایی شد.

به‌گزارش میراث ‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: در حاشیه جشن ثبت جهانی نوغانداری و تولید ابریشم سنتی در گیلان، رونمایی از الواح ثبت جهانی ابریشم گیلان و کتاب صنعت نوغان گیلان در مسیر جاده ابریشم (تالیف دکتر عباس پناهی، سیدحسین حسینی مقدم و نادیا ره)  برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان طی ماه‌های گذشته به منظور حراست، پاسداشت و مستندسازی از میراث‌فرهنگی غنی گیلان آثار متعددی در سطح ملی به ثبت رسیده است که الواح ثبتی این آثار نیز رونمایی شده‌اند.

او با اشاره به رونمایی از لوح ثبتی در این مراسم گفت: ابریشم از جمله آثار ارزشمند در حوزه میراث‌فرهنگی در گیلان به شمار می‌آید و هم‌افزایی ثبت جهانی این اثر در کنار دیگر ظرفیت‌‌های حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند نقش پررنگی در رونق اقتصاد گردشگری منطقه، اشتغال‌زایی، هویت‌بخشی و تقویت اقتصاد مقاومتی استان ایفا کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020327709607

برچسب‌ها