مقدمات برگزاری نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین در چهارمحال و بختیاری فراهم شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان فارسان در این استان برای میزبانی از نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین آماده شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علیرضا جیلان با اعلام این خبر تأکید کرد: نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین به میزبانی فارسان از ۳۰ خردادماه تا پنجم تیرماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: نمایشگاه سوغات، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی مربوط به اقوام ایرانی استان‌های مختلف کشور با صد غرفه برپا خواهد شد که از این تعداد ۴۰ غرفه به اقوام و عشایر نقاط دیگر کشور و بقیه به معرفی سوغات، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی مناطق گوناگون چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد.

جیلان تصریح کرد: توجه به ظرفیت‌های ویژه فرهنگی، معرفی تولیدکنندگان برتر و تقویت اقتصاد گردشگری از برنامه‌های تصلی مسوولان برای تسریع در روند توسعه شهرستان فارسان است.

او یادآور شد: برای برگزاری نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین چهار مدرسه، خانه‌های مسافر و بوم‌گردی‌های شهرستان فارسان به‌منظور اسکان شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020327748619

برچسب‌ها