تلاش برای راه‌اندازی فروشگاه مجازی صنایع‌دستی در شهرستان فریدن

فرماندار شهرستان فریدن در نشست صمیمانه با فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی که به مناسبت بزرگداشت هفته صنایع‌دستی برگزار شد، از تلاش برای راه‌اندازی فروشگاه مجازی صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، عزیز الله عباسی فرماندار شهرستان فریدن روز 25 خردادماه در نشستی صمیمانه با فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرستان که با حضور بخشدار بخش مرکزی و رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان همراه بود، از تلاش‌ها به‌منظور راه‌اندازی انجمن صنایع‌دستی و همچنین فروشگاه مجازی برای فروش و اقتصادی کردن هنر دست هنرمندان در زمینهٔ صنایع‌دستی و هنرهای سنتی منطقه خبر داد.

او در این نشست ضمن تبریک هفته پاسداشت صنایع‌دستی، گفت: هنر یعنی زیبایی و بزرگ‌ترین هنرمند عالم خداوند است، لذا هرکس با اندیشه‌های زیبا خالق زیبایی و هنر باشد نوعی خدمت به روح و روان بشر کرده است که این خود نوعی عبادت است.

عباسی ادامه داد: صنایع‌دستی هنری است که زیبایی درون انسان به‌وسیله دست‌های هنرمند روی اجسام طبیعی تجلی پیدا می‌کند.

فرماندار شهرستان فریدن افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، انجمن صنایع‌دستی و فروشگاه مجازی باهدف فروش و اقتصادی کردن هنر دست هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی پیگیری و اجرایی خواهد شد.

گفتنی است در این نشست تدوین طرح گذرگاه فرهنگی مطرح و مصوب شد اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تدوین این طرح را پیگیری کند، همچنین با توجه به اینکه برخی از هنرمندان صنایع‌دستی، نبود مکان مناسب با رشته هنری خود را از مشکلات موجود در شهرستان عنوان کردند، مقرر شد با همکاری نهادهای مرتبط، مکان‌های بلااستفاده موجود در سطح شهرستان، ضمن تغییر کاربری در اختیار این هنرمندان قرار گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 140203282396

برچسب‌ها