نخستین کارگاه تنورسازی اشنویه آذربایجان غربی افتتاح شد

نخستین کارگاه تنورسازی اشنویه با حضور معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ نخستین کارگاه تنورسازی اشنویه با حضور رضا حیدری، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، سیدعلی ترابی، فرماندار این شهرستان و تعدادی دیگر از مسئولان افتتاح شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این مراسم اظهار کرد: با افتتاح این کارگاه برای دو نفر اشتغال ایجاد و سرمایه‌گذاری انجام شده در این کارگاه نیز 4 میلیارد ریال است.

رضا حیدری گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و کاهش بروکراسی‌‌های اداری از هنرمندان حمایت کرده و اخیرا نیز با امضای تفاهم‌نامه با صندوق اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان، امکان تحت پوشش قرار گرفتن هنرمندان، مرمت‌کاران و ... نیز فراهم شده است‌.

بازدید از دو کارگاه سفال‌گری، دو پروژه ساخت هتل آپارتمان و یک پروژه سفره‌خانه سنتی از دیگر برنامه سفر معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در سفر به اشنویه بوده است.

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020328378608

برچسب‌ها