بازدید رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری از کارگاه‌های هنرهای سنتی

مصطفی ده‌پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، از کارگاه‌های گروه پژوهشی هنرهای سنتی بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مرکز قرار گرفت.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، مصطفی ده‌پهلوان تولیدات و پژوهش‌های انجام شده در گروه پژوهشی هنرهای سنتی را ارزشمند و خلاقانه خواند و بر حفظ و احیای هنرهای سنتی تأکید کرد.

در گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، هنرمندان در کارگاه‌های پژوهشی سفال و کاشی، زری‎بافی، قلمزنی، منبت، معرق، خاتم، سازسازی، نگارگری، خوشنویسی و... طبق اصول بازیابی شده از پژوهش‌های به عمل آمده، به خلق آثار فاخر و اصیل می‌پردازند.

در عین حال نیز گروهی از اعضای هیئت علمی و کارشناسان پژوهشی خبرۀ پژوهشگاه در بخش امور پژوهشی این گروه،  مشغول تکمیل طرح‌های موظفی و همچنین تحقیق در خصوص دغدغه‌های پژوهشی موجود و مرتبط با مباحث این مرکز هستند.

گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری،  دارای دو بخش هنری و پژوهشی است، که کارگاه‌های پژوهشی و حفظ و احیا تحت نظر بخش هنری و پنج گروه پژوهشی شامل «گروه پژوهشی هنرهای صناعی»، «گروه پژوهشی بافت‌های سنتی و هنرهای وابسته به آن»، «گروه پژوهشی کتابت و نگارگری»، «گروه پژوهشی نمایش و موسیقی نواحی و سنتی» و «گروه پژوهشی مبانی نظری و زیبایی‌شناسی هنرهای سنتی»  تحت نظر بخش پژوهشی هستند.

انتهای پیام/

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020330330351

برچسب‌ها