جهانی شدن غذاهای محلی گیلان ارمغان خلاقیت مادران این سرزمین است

استاندار گیلان گفت: جهانی شدن غذاهای محلی گیلان ارمغان خلاقیت مادران این سرزمین است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، اسدالله عباسی صبح پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ در دومین سالانه شهر خلاق خوراک «رشت» که با حضور شهرهای خلاق کشور در رشت برگزار شد با تاکید بر اینکه گیلان از نظر میراث فرهنگی دارای تمدن ایرانی و اسلامی است، افزود: گیلان در ابعاد دیگر چون پزشکی، موسیقی، ادبیات، صنایع دستی درخشان است و توانسته در این زمینه‌ مردان و زنانی با آوازه جهانی بپرورد.

استاندار گیلان ادامه داد: همانطور که اقوام در مرزها حافظ خاک این سرزمین هستند، مردمان متمدن گیلان زمین که ریشه در فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی دارند، همواره دست رد بر سینه ظالمان زده و هیچگاه تحت استعمار آنها قرار نگرفتند که میرزا کوچک خان و شهدای جنگ تحمیلی نمونه ای از آنهاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان نیز در این مراسم ضمن تاکید بر برندسازی شهری بیان کرد: شهر رشت نامزد دریافت عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی شده و ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی نیز در اسفندماه سال گذشته به استان سفر کرده و منتظر اعلام نتیجه بررسی آنان هستیم.

ولی جهانی با بیان اینکه گیلان در انتظار اعلام نظر یونسکو برای ثبت جهانی منظر فرهنگی - تاریخی ماسوله نیز است، گفت: بحث خواهر خواندگی اورامانات کردستان و ماسوله گیلان نیز مطرح شده که امیدواریم به زودی محقق شود.

او دریافت برندهای جهانی را یکی از مولفه‌های قوی در توسعه گردشگری عنوان کرد و افزود: در تلاشیم علاوه بر حفظ برندهای جهانی استان بر تعداد آنها بیافزاییم.

شهردار رشت نیز در این همایش هدف از برگزاری این ۲ سالانه را توسعه گردشگری با پیوست‌های فرهنگی - ورزشی و رسانه‌ای و همچنین ایجاد هم‌افزایی با شهرهای خلاق برای استفاده از برندهای متفاوت و ایجاد فضای درآمدزایی و توسعه مبتنی بر گردشگری عنوان کرد.

رحیم شوقی اظهار کرد: رشت شهرنخستین‌هاست و می کوشد با تاکید بر برندسازی علاوه بر عنوان شهر خلاق خوراک عنوان شهر صنایع دستی را نیز بر افتخاراتش بیافزاید.

او اضافه کرد: عناوینی چون شهر بیدار و شهر شب‌های روشن توانسته با توسعه گردشگری بر نشاط و جامعه بیافزاید.

او ادامه داد: در ستاد راهبردی شهر خلاق رشت به هر میزانی که لازم باشد به برندسازی و ارتقا شهروندی می پردازیم تا پویایی اقتصادی رقم بزنیم.

شهردار رشت گفت: امسال در شهر رشت بعنوان شهر پیشرو در ورزش و رسانه، ۲ رویداد میزبانی مسابقات شطرنج ‌جام کاسپین و برگزاری همایش نقش رسانه در برندسازی شهری را پیش رو خواهیم داشت.

رئیس شورای شهر رشت نیز با بیان اینکه متاسفانه در غنی‌تر ساختن سفره مردم توفیق نداشتیم، گفت: این همایش فرصتی برای بهره مندی از تجربیات شهرهای خلاق کشور است.

محمدحسین واثق‌ کارگرنیا اظهار کرد: تلاش می شود با بهره گیری از رسانه ها در قالب نشست های تخصصی از نقطه نظر نخبگان در راستای بهبود وضعیت جامعه بهره‌مند شویم.

رشت بعنوان مرکز گیلان هشت سال پیش با عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی در نشست یونسکو در پاریس به شبکه شهرهای خلاق جهان پیوست.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020401709542

برچسب‌ها